JaxSpacyyy Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Etter oppgradering av hardware pga defekt hovedkort og påfølgende tvunget oppgradering til Windows 10 (fra Windows 7) forsøker jeg å sette opp min bestefars e-postadresse i nyinnstallert Outlook, men dette vil rett og slett ikke virke. Får kontakt med IMAP-server, men SMTP nekter å fungere. Ergo feiler oppsettet ved sending av test-e-post. Forsøkt automatisk konfigurering - virker ikke. Fulgt avanserte innstillinger fra epost/bredbåndsleverandør (Eidsiva Bredbånd) ang kryptering, serveradresser og porter til punkt og prikke - virker ikke. Forsøkt på annen PC i annen husstand (Windows 7, Outlook 2016), virker ikke. Forsøkt med Mozilla Thunderbird - virker ikke. Det snodige er at webmailen på leverandørens nettsider i nettleser fungerer knirkefritt. Det samme gjør standard mailklient i Windows 10 - denne spør heller ikke etter noen avanserte omstillinger, kun e-postadresse og passord så kommer jeg rett inn. Har også vært i kontakt med kundeservice hos leverandør, uten at de fant ut av problemet. Begynner å tro at problemet ligger hos leverandør, men mine IKT-kunnskaper er svært begrensede - derfor spør jeg her. Dessverre er det kritisk å få Outlook til å fungere da min bestefar er 86 år og rett og slett ikke i stand til å lære seg noe nytt e-postprogram enn det han allerede kan fra før. Noen kloke hoder med forslag? Endret 26. august 2019 av JaxSpacyyy Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Prøvd autentifisert utgående ? servernavn: authsmtp.bbnett.no port: 587 SSL: ingen (nei) Godkjenning , samme som inngående Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Prøvd autentifisert utgående ? servernavn: authsmtp.bbnett.no port: 587 SSL: ingen (nei) Godkjenning , samme som inngående Prøvd både authsmtp og smtp, på 587 og 25 respektivt, uten kryptering og også uten hell... Endret 27. august 2019 av JaxSpacyyy Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Ikke noe til hjelp her men var borti det samme i outlook med bbnett, men fikk det til slutt i orden med thunderbird. Og med litt overtalelse til en eldre mann så er det også mer oversiktlig for han nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå