Bjerknez Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 kjøpte meg en Stanley Fatmax 24l 10 bar kompressor i dag. Kommer hjem, skrur på hjul og setter i kontakten og starter opp. Trykket bygger seg fort opp og i følge indikatoren stopper den på 9.7 bar. Den mister veldig sagte trykk ned til rundt 9 bar og der mister den ikke mer trykk og blir værende. Den bruker ca. 3min. På og dette fra 9.7 bar til den stopper på rundt 8.5-9 bar. Jeg kan ikke merke at det er noen lekasje. Har kjent over alt. Er dette normalt? Er denne jeg kjøpte: https://megaflis.no/stanley-fatmax-kompressor-24l-2-5hk.html Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Så lenge trykket ikke fortsetter å falle er det nok ikke snakk om lekarsje. Kun spekulasjon fra min side da jeg ikke har sett så nøye på trykkmåleren på kompressorer jeg har brukt. Kan det være at lufta utvider seg grunnet varme når den blir klemt inn på tanken og deretter krymper ettervært som den kjøler seg ned? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Muligens en overtrykksventil som slipper ut overflødig trykk. Og en dårlig kalibrert trykksensor som skal gi et signal når tanken er full. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. august 2019 Forfatter Del Skrevet 29. august 2019 (endret) Ikke vet jeg hva det var, men fikk levert den tilbake og fikk tilbake pengene. i følge produsent var det noe galt med den og dme hadde ikke flere på lager. Jeg kjøpte en helt lik med samme specs, men med 50 liters tank i steden for 24 liter for bare 100 kroner mer på Obs Bygg. Den fungerer som bare det Endret 29. august 2019 av Bjerknez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå