Redaksjonen. Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Ni dager til avduking - Porsche Taycan viser muskler på Nürburgring Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Dette blir en grom bil 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Kommer ann på prisen når utstyr er på plass, men kan bli akuelt. Håper Porshe ikkje priser seg ut av markedet. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Kommer ann på prisen når utstyr er på plass, men kan bli akuelt. Håper Porshe ikkje priser seg ut av markedet. Denne blir nok stivt priset, men de skal jo komme med billigere versjoner etter denne. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Hver gang THROTTLE er 100% grønn, betyr det at sjåføren ønsker mer akselerasjon en det bilen klarer å gi... de er sjuke disse sjåførene.. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Hvilken fart oppnår "de beste" bilene på denne sløyfen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Fett! Men er det bare jeg som reagerer på lyden fra motoren på Taycan? Hyler og skriker noe enormt virker det som, merket det samme på 0-200 testen som ble postet for en stund siden også. Håper de lasser på med isolering på sluttversjonen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Hver gang THROTTLE er 100% grønn, betyr det at sjåføren ønsker mer akselerasjon en det bilen klarer å gi... de er sjuke disse sjåførene..Du burde sett gass og brems som grafer. Det er enten 100% gass eller 100% brems. Aldri noe i mellom, for det betyr at sjåføren ikke bruker bilen fullt ut. Hvilken fart oppnår "de beste" bilene på denne sløyfen?I følge Wikipedia: At the same time, a bypass shortened the Nordschleife to 20,832 m (12.944 mi), and with an additional small pit lane, this version was used for races in 1983, e.g. the 1000km Nürburgring endurance race, while construction work was going on nearby. During qualifying for that race, the late Stefan Bellof set a lap of 6:11.13 for the 20.8 km (12.9 mi) Nordschleife in his Porsche 956, or over 200 km/h (120 mph) on average (partially because no major racing has taken place there since 1984). This lap held the all-time record for 35 years until it was surpassed by Timo Bernhard in the Porsche 919 Hybrid Evo, which ran the slightly longer version of the circuit in 5:19.546 on June 29, 2018.I følge Youtube: Endret 26. august 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Fett! Men er det bare jeg som reagerer på lyden fra motoren på Taycan? Hyler og skriker noe enormt virker det som, merket det samme på 0-200 testen som ble postet for en stund siden også. Håper de lasser på med isolering på sluttversjonen! Det jeg reagerer på når man ser en TM3 på bane, er mengden dekk og vindstøy. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 I følge Wikipedia: I følge Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=KsLi7HgSuhI Latterlig. Det ser da ut som videoen er speedet opp... Så et lite stykke igjen for El-bilene da altså. Lurer på om de noen gang klarer det uten gir-skift. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Det jeg reagerer på når man ser en TM3 på bane, er mengden dekk og vindstøy. Hva har TM3 med denne artikkelen å gjøre? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Hva har TM3 med denne artikkelen å gjøre?Ingenting, men enkelte klarer ikke å glede seg over at Porsche har laget en bra elbil om de ikke samtidig kan slenge litt dritt om Tesla. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Hva har TM3 med denne artikkelen å gjøre? Kan like gjerne ta inn Tesla nå før som sist. En av dere vil uansett gjøre det før eller siden. Særlig om man skal si sannheten. Grunnen til at man hører Porsches motor, er jo fordi alt annet er stille. Lite dekkstøy, og lite vindstøy gir mer rom for å høre andre ting. Ingenting, men enkelte klarer ikke å glede seg over at Porsche har laget en bra elbil om de ikke samtidig kan slenge litt dritt om Tesla. Rette ræva som feis. Når Tesla lager en bra bil, så skal jeg være glade for dem. Inntil den tid, så finner jeg det merkelig at man klager over motorstøy her. Porsche er helt åpenbart mer lydisolert enn de fleste andre elbiler. Endret 26. august 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Kan like gjerne ta inn Tesla nå før som sist. En av dere vil uansett gjøre det før eller siden.Du er så lei av å høre om Tesla at du like greit sørger for å være den *første* som nevner Tesla? Modent. 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Du er så lei av å høre om Tesla at du like greit sørger for å være den *første* som nevner Tesla? Modent. Neida, er da ikke lei. Er bare morsomt å se fanboy-klubben prøve det beste de kan på å finne småting som kan benevnes mot andre andre merker. Det å klage på motorstøy på Porsches elbil var som sagt bare humor for min del å lese, særlig når jeg sjekket andre elbiler på bane for å sammenligne støy. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Neida, er da ikke lei. Er bare morsomt å se fanboy-klubben prøve det beste de kan på å finne småting som kan benevnes mot andre andre merker. Det å klage på motorstøy på Porsches elbil var som sagt bare humor for min del å lese, særlig når jeg sjekket andre elbiler på bane for å sammenligne støy.Det var da rikelig med støy i det opptaket? Ikke at det betyr all verden, opptak av støy gir ikke nødvendigvis noe sammenliknbart inntrykk. Dessuten *skal* det jo gjerne støye litt på bane. Støy under vanlig bruk er viktigere, for min egen del vil det si fra gangfart og opp til norsk motorveihastighet men jeg antar at kundegruppa for denne gjerne ser at den er støydempet opp i Autobahn-hastighet også.. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Det var da rikelig med støy i det opptaket? Ikke at det betyr all verden, opptak av støy gir ikke nødvendigvis noe sammenliknbart inntrykk. Dessuten *skal* det jo gjerne støye litt på bane. Støy under vanlig bruk er viktigere, for min egen del vil det si fra gangfart og opp til norsk motorveihastighet men jeg antar at kundegruppa for denne gjerne ser at den er støydempet opp i Autobahn-hastighet også.. Definer "rikelig med støy"? Noe lyd vil det jo uansett være. Men det å klage på at bilen ikke er isolert, er helt håpløst tåpelig. Hvilken bil sammenligner man isåfall med da? Forstår man hvordan en mikrofon fungerer, så er det åpenbart at denne bilen er greit isolert. Knirking fra kamera-utstyr og tidstaker er omtrent på høyde med støy utenifra med vind og dekk-kvin. Da sier det seg selv hvordan sensitiviteten er på opptaket av lyd. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Morsomt å se hvor mye en liten kommentar kan engasjere. Her er en godt isolert elbil med lite motorstøy, rart hvordan forklaringene til diverse ikke henger helt i hop: https://www.youtube.com/watch?v=oq-y3hIuzkM 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Du burde sett gass og brems som grafer. Det er enten 100% gass eller 100% brems. Aldri noe i mellom, for det betyr at sjåføren ikke bruker bilen fullt ut. I følge Youtube: Sant nok, en annen måte å vri på det. Kanskje de burde fått en "score" basert på det Men det YouTube klippet... må være noe av det sykeste, trodde Porsche Taycan kjørte rekord raskt, men er jo søndagstur i forhold. (Selv om det er to helt forskjellige biler). Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Syk utvikling de siste årene, ser man på liste over raskeste biler på The Green Hell, finner man feks Lamborghini Diablo SV nede mot 200 plassen, og her dukker også et par Ferrarier opp.https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå