Gå til innhold

Ni dager til avduking - Porsche Taycan viser muskler på Nürburgring


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver gang THROTTLE er 100% grønn, betyr det at sjåføren ønsker mer akselerasjon en det bilen klarer å gi... de er sjuke disse sjåførene..

Du burde sett gass og brems som grafer. Det er enten 100% gass eller 100% brems. Aldri noe i mellom, for det betyr at sjåføren ikke bruker bilen fullt ut. 

 

Hvilken fart oppnår "de beste" bilene på denne sløyfen?

I følge Wikipedia:

 

At the same time, a bypass shortened the Nordschleife to 20,832 m (12.944 mi), and with an additional small pit lane, this version was used for races in 1983, e.g. the 1000km Nürburgring endurance race, while construction work was going on nearby. During qualifying for that race, the late Stefan Bellof set a lap of 6:11.13 for the 20.8 km (12.9 mi) Nordschleife in his Porsche 956, or over 200 km/h (120 mph) on average (partially because no major racing has taken place there since 1984). This lap held the all-time record for 35 years until it was surpassed by Timo Bernhard in the Porsche 919 Hybrid Evo, which ran the slightly longer version of the circuit in 5:19.546 on June 29, 2018.

I følge Youtube:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fett! Men er det bare jeg som reagerer på lyden fra motoren på Taycan? Hyler og skriker noe enormt virker det som, merket det samme på 0-200 testen som ble postet for en stund siden også. Håper de lasser på med isolering på sluttversjonen! 

Det jeg reagerer på når man ser en TM3 på bane, er mengden dekk og vindstøy. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har TM3 med denne artikkelen å gjøre?

Kan like gjerne ta inn Tesla nå før som sist. En av dere vil uansett gjøre det før eller siden. Særlig om man skal si sannheten. Grunnen til at man hører Porsches motor, er jo fordi alt annet er stille. Lite dekkstøy, og lite vindstøy gir mer rom for å høre andre ting. 

 

Ingenting, men enkelte klarer ikke å glede seg over at Porsche har laget en bra elbil om de ikke samtidig kan slenge litt dritt om Tesla.

Rette ræva som feis. Når Tesla lager en bra bil, så skal jeg være glade for dem. Inntil den tid, så finner jeg det merkelig at man klager over motorstøy her. Porsche er helt åpenbart mer lydisolert enn de fleste andre elbiler. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Du er så lei av å høre om Tesla at du like greit sørger for å være den *første* som nevner Tesla? Modent. :p

Neida, er da ikke lei. Er bare morsomt å se fanboy-klubben prøve det beste de kan på å finne småting som kan benevnes mot andre andre merker. Det å klage på motorstøy på Porsches elbil var som sagt bare humor for min del å lese, særlig når jeg sjekket andre elbiler på bane for å sammenligne støy. 

Lenke til kommentar

Neida, er da ikke lei. Er bare morsomt å se fanboy-klubben prøve det beste de kan på å finne småting som kan benevnes mot andre andre merker. Det å klage på motorstøy på Porsches elbil var som sagt bare humor for min del å lese, særlig når jeg sjekket andre elbiler på bane for å sammenligne støy.

Det var da rikelig med støy i det opptaket? Ikke at det betyr all verden, opptak av støy gir ikke nødvendigvis noe sammenliknbart inntrykk. Dessuten *skal* det jo gjerne støye litt på bane. Støy under vanlig bruk er viktigere, for min egen del vil det si fra gangfart og opp til norsk motorveihastighet men jeg antar at kundegruppa for denne gjerne ser at den er støydempet opp i Autobahn-hastighet også..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da rikelig med støy i det opptaket? Ikke at det betyr all verden, opptak av støy gir ikke nødvendigvis noe sammenliknbart inntrykk. Dessuten *skal* det jo gjerne støye litt på bane. Støy under vanlig bruk er viktigere, for min egen del vil det si fra gangfart og opp til norsk motorveihastighet men jeg antar at kundegruppa for denne gjerne ser at den er støydempet opp i Autobahn-hastighet også..

Definer "rikelig med støy"? Noe lyd vil det jo uansett være. Men det å klage på at bilen ikke er isolert, er helt håpløst tåpelig. Hvilken bil sammenligner man isåfall med da? 

 

Forstår man hvordan en mikrofon fungerer, så er det åpenbart at denne bilen er greit isolert. Knirking fra kamera-utstyr og tidstaker er omtrent på høyde med støy utenifra med vind og dekk-kvin. Da sier det seg selv hvordan sensitiviteten er på opptaket av lyd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde sett gass og brems som grafer. Det er enten 100% gass eller 100% brems. Aldri noe i mellom, for det betyr at sjåføren ikke bruker bilen fullt ut.

 

I følge Youtube:

 

Sant nok, en annen måte å vri på det. Kanskje de burde fått en "score" basert på det :)

 

 

Men det YouTube klippet... må være noe av det sykeste, trodde Porsche Taycan kjørte rekord raskt, men er jo søndagstur i forhold. (Selv om det er to helt forskjellige biler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...