Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Millioner av systemer kan rammes av sårbarheter etter slukkedato, advarer britisk etterretning.Snart er det slutt for Python 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Python 2 is dead, long live Python 2! Som legacystøtte er det flott, men utviklere som skriver ny kode i Python 2 er en pest og en plage. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Som legacystøtte er det flott, men utviklere som skriver ny kode i Python 2 er en pest og en plage.Tja, noen ganger må en jo fikse noe i gamle systemer/rutiner. Istenfor å gå igjennom alt for å finne ut om Python 3 kan benyttes så er det vel enklere/billigere å legge ting til i python 2. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Tja, noen ganger må en jo fikse noe i gamle systemer/rutiner. Istenfor å gå igjennom alt for å finne ut om Python 3 kan benyttes så er det vel enklere/billigere å legge ting til i python 2. Om det er av nødvendighet så skal ikke jeg klandre noen. Jeg referer til disse stabeistene som starter nye prosjekter med Python 2 fordi de ikke liker Python 3, og dermed bidra til å gjøre Python til et fragmentert rot. Egentlig så skulle jeg skrive "Good riddance. Endelig kan Python bli ett språk", men jeg følte det ble feil å si. Endret 26. august 2019 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Jeg referer til disse stabeistene som starter nye prosjekter med Python 2 fordi de ikke liker Python 3, og dermed bidra til å gjøre Python til et fragmentert rot.Enig der. Forbløffende oppdagelse noen ganger å se i hvilken grad enkelte tviholder på kjente måter å gjøre ting på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Men ville det ikke vært bedre om Guido bare sa "Python 2 er død om tre år" når 3 kom ut? Eller... Sagt på en annen måte: Var det en feil å ikke deprecate 2 med en gang 3 kom ut? Disclaimer: Python er ikke et av de forsvinnende få språk jeg kan. Endret 26. august 2019 av Shruggie Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Shruggie, det ville vært bortimot umulig. Så nei, det var ikke "feil". Endret 26. august 2019 av zeebra Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Python, IT verdens svar på forbruks gjeld. Det vil alltid være noen som har behov for det, og det vil alltid gi de samme problemene knyttet til bruken. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Mener å huske at jeg fikk problemer med å installere en NPM-pakke relatert til Angular 6 eller 7 fordi en av pakkene de var avhengig av krevde Python 2 og jeg hadde bare Python 3 installert.Jeg våger meg til å påstå at det er rimelig dust at en NPM pakke skal ha avhengighet til Python til å begynne med, men også at noen såpass nylig skrev noe nytt i Python 2. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Mener å huske at jeg fikk problemer med å installere en NPM-pakke relatert til Angular 6 eller 7 fordi en av pakkene de var avhengig av krevde Python 2 og jeg hadde bare Python 3 installert. Jeg våger meg til å påstå at det er rimelig dust at en NPM pakke skal ha avhengighet til Python til å begynne med, men også at noen såpass nylig skrev noe nytt i Python 2. Det stemmer nok, node-gyp https://github.com/nodejs/node-gyp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Men ville det ikke vært bedre om Guido bare sa "Python 2 er død om tre år" når 3 kom ut? Eller... Sagt på en annen måte: Var det en feil å ikke deprecate 2 med en gang 3 kom ut? Disclaimer: Python er ikke et av de forsvinnende få språk jeg kan. Python2 og Python3 er så forskjellige, og det er en del viktige forskjeller som gjør at overgangen fra 2 til 3 går tregt for noen prosjekter, at det ville nesten garantert gitt en fork av prosjektet hvis de gjorde dette. Med andre ord: det hadde ikke hjulpet noe, og hadde bare gjort Python-utvikling mer splitta. Endret 27. august 2019 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå