oizann Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Har tidligere eid en Qtek 7070 og har nå fått et bra tilbud på og kjøpe en Orange spv.Så da lurer jeg på om noen kan forklare meg hva som er annerledes med disse telefonene. Endret 25. desember 2003 av oizann Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Det er ikke noen forskjell. Bare designet er annerledes. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Hvilken SPV da? E-100 er eksakt den samme som Qtek 7070 E-200 er eksakt den samme som Qtek 8080 E-200/Qtek 8080 har bluetooth, innebygd kamera og SmartPhone 2003 og litt annerledes utseende. Men vær obs på at disse er i utgangspunktet låst til Orange SIM-kort. De har også en lås på at kun sertifisert programvare kan installeres, ergo: byebye til freeware hvis du ikke kjører inn unlock-software (som finnes men er litt risky). Endret 25. desember 2003 av TopDog Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Ja, det er jo det. Orange SPV'er er jo identiske med Qtek'er (forskjellige typer, som TopDog nevnte over). Er vel mest det at man bruker Qtek i Asia og Europa etter det jeg har hørt, mens man i USA foretrekker å bruke navnet Orange SPV? Correct me if I'm wrong.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 De har faktisk andre navn enn Qtek og SPV. De bruker et annet ord i Asia. De har ord som HTC Canary/Tanager, SPV, E100, SAP, iMATE, og Qtek da. Husk at den første Orange SPV ikke er helt identisk med Qtek7070. Litt annerledes design osv. Syns at Qtek har bedre design. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Hvilken SPV da? E-100 er eksakt den samme som Qtek 7070 E-200 er eksakt den samme som Qtek 8080 E-200/Qtek 8080 har bluetooth, innebygd kamera og SmartPhone 2003 og litt annerledes utseende. Men vær obs på at disse er i utgangspunktet låst til Orange SIM-kort. De har også en lås på at kun sertifisert programvare kan installeres, ergo: byebye til freeware hvis du ikke kjører inn unlock-software (som finnes men er litt risky). Hva er risky med og unlocke den for og bruke free software ?? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Den kan f.eks dø slik at du ikke får brukt telefonen igjen. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 gjelder det kun hvis noe går feil under prosessen med og låse opp,eller kan det bare "skje" når som helst ?? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hvis det skjer noe feil under prosessen tror jeg. Har du sjekket ut forumet på coolsmartphone.com? Finner mye bra tips og triks der. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 De har faktisk andre navn enn Qtek og SPV. De bruker et annet ord i Asia. De har ord som HTC Canary/Tanager, SPV, E100, SAP, iMATE, og Qtek da. Husk at den første Orange SPV ikke er helt identisk med Qtek7070. Litt annerledes design osv. Syns at Qtek har bedre design. Ok. Men har jeg forstått det riktig hvis jeg sier at de er like innvendig? Som e100 - 7070 og e200 - 8080 ? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jau. Da har du forstått riktig. Men når det gjelder første Orange SPV og Qtek7070 så har 7070 fått litt bedre skjerm og taster. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hva er risky med og unlocke den for og bruke free software ?? Jeg mente ikke å si at det er risky å bruke freeware, da uttalte jeg meg dårlig... Jeg har masse software på min Qtek som er freeware og/eller usignert. Har lest i flere forums om folk i tyskland, UK osv som har fått ødelagt ROM'en ved unlocking og måttet sende dem inn for re-flashing. Ang. navnet på telefonene, så er det en fabrikk kalt HTC som lager telefonene (samme som bl.a. lager iPaq). Den selges under forskjellig navn i forskjellige land, avhengig av hvilken nettleverandør som selger dem. Orange er et selskap alla NetCom som selger telefonene låst til sitt nett, derav navnet. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Tlf jeg evt kommer til og kjøpe er kjøpt i England,og det er snakk om den første modellen altså Spv E-100 . Men da er det så og si samme somQtek 7070 da?kun designen som er forskjell. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Kun designen ja. Og som jeg sa lenger oppe så har Qtek7070 fått en litt forbedret skjerm. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Forbedret? merker man noe til det?Er ikke noe forskjell på oppløsning eller slikt? Takker for svarene Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Tror ikke du legger merke til det. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Det er ingen forskjell på Qtek 7070 og E-100... Oppløsningen er fastlåst av OS'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå