Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge gulv under kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skru på nederste del. Jeg selv tok vekk en eller to føtter om gangen når jeg la parkett, da jeg ikke stolte på at vegg/skruer kunne holde hele vekta alene.

Hvis det kun er de to føttene du skal ha av, så kan du nok ta av begge samtidig.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Sjekk at skapene er skrudd fast innvendig først kanskje. Den lista er der for å få skapene i vater og på rett plass, men det er ev. skruer i veggen som held dei på plass, samt beina.

For øvrig er det anbefalt å ikkje legge golvet under kjøkeninnredningen.

Lenke til kommentar

Har du noen kilder, referanser til akkurat det?

Jeg antar det gjelder spesielt om det hviler tyngde på gulvet. Da kan tyngden låse fast gulvet så det ikke får beveget på seg(gulv utvider og krymper med luftfuktighet og temperatur).

Det enkleste etter min mening er å ikke legge gulv helt under (til der beina går, men ikke under beina).

Så legger du på en sokkellist eller hva det heter for å skjule hulrommet under der.

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at det vil bli noe pent å legge mot sokkelen. Da må jeg vel ha en list på for å skjule endestykkene. Men å legge under sokkelen fram til beina kanskje?

Du legg golvet fram til beina og sokkelen utanpå beina. Ingen synleg forskjell frå å legge golv heilt inn.
Lenke til kommentar

Det enkleste etter min mening er å ikke legge gulv helt under (til der beina går, men ikke under beina).

Så legger du på en sokkellist eller hva det heter for å skjule hulrommet under der.

Ja, sånn at skjeggkre og andre småkryp får fritt leide ^^ Hold det åpent så du får støvsugd under der. Og hvis du svetter på føttene som meg, og bruker crocs som ikke puster, og får lyst til å ta dem av deg når du står og holder på ved kjøkkenbenken (og det ikke er for møkkete på gulvet), så kan du bare sparke dem under der noen minutter for å la føttene puste litt, så du slipper å snuble over dem og ende opp med hånda i gryta (som Artie i Sopranos) ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...