Serene Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 (endret) Skal skifte ut gulv. Må jeg demontere noe av kjøkkeninnredningen for å få lagt vegg til vegg? Eller kan disse bena fjernes uten at skapet faller ned? Endret 25. august 2019 av Serene Lenke til kommentar
Zash Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Så lenge skapene hviler på den hvite listen inne med veggen, og er skrudd til veggen, så skal du nok kunne fjerne beina. Lenke til kommentar
Serene Skrevet 25. august 2019 Forfatter Del Skrevet 25. august 2019 Så bra! Vet du om det er noen teknikk her, bare å skru til? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 (endret) Skru på nederste del. Jeg selv tok vekk en eller to føtter om gangen når jeg la parkett, da jeg ikke stolte på at vegg/skruer kunne holde hele vekta alene. Hvis det kun er de to føttene du skal ha av, så kan du nok ta av begge samtidig. Endret 25. august 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Sjekk at skapene er skrudd fast innvendig først kanskje. Den lista er der for å få skapene i vater og på rett plass, men det er ev. skruer i veggen som held dei på plass, samt beina. For øvrig er det anbefalt å ikkje legge golvet under kjøkeninnredningen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Tøm uansett skapene for innhold så de blir lettest mulig. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 For øvrig er det anbefalt å ikkje legge golvet under kjøkeninnredningen. Har du noen kilder, referanser til akkurat det? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Har du noen kilder, referanser til akkurat det? Jeg antar det gjelder spesielt om det hviler tyngde på gulvet. Da kan tyngden låse fast gulvet så det ikke får beveget på seg(gulv utvider og krymper med luftfuktighet og temperatur). Det enkleste etter min mening er å ikke legge gulv helt under (til der beina går, men ikke under beina). Så legger du på en sokkellist eller hva det heter for å skjule hulrommet under der. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Har du noen kilder, referanser til akkurat det? https://www.parkettguiden.no/montere-parkett-under-kjokken-og-kjokkenoy/ No veit eg ikkje om TS skal legge parkett då. Uansett lettare å skifte golv seinare om det ikkje ligg under innredning, som demonstrert i TS sitt tilfelle. Endret 26. august 2019 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Serene Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Kan ikke se for meg at det vil bli noe pent å legge mot sokkelen. Da må jeg vel ha en list på for å skjule endestykkene. Men å legge under sokkelen fram til beina kanskje? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 (endret) Kjøkkeninnredning skal ikke stå på flytende gulv. Ikke ta bort beina til skapene. Sokkelen til kjøkkeninnredningen skal skjule enden på gulvet. Endret 26. august 2019 av mobile999 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Kan ikke se for meg at det vil bli noe pent å legge mot sokkelen. Da må jeg vel ha en list på for å skjule endestykkene. Men å legge under sokkelen fram til beina kanskje?Du legg golvet fram til beina og sokkelen utanpå beina. Ingen synleg forskjell frå å legge golv heilt inn. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Da jeg la nytt gulv kappa jeg bare det gamle rett bak sokkelen og la det nye inntil. Ingen som ser under der uansett og sparte mye arbeid 1 Lenke til kommentar
Serene Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Complexity: Hvilket verktøy brukte du for å kappe? ? Her må alt læres før oppstart... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Det enkleste etter min mening er å ikke legge gulv helt under (til der beina går, men ikke under beina). Så legger du på en sokkellist eller hva det heter for å skjule hulrommet under der. Ja, sånn at skjeggkre og andre småkryp får fritt leide ^^ Hold det åpent så du får støvsugd under der. Og hvis du svetter på føttene som meg, og bruker crocs som ikke puster, og får lyst til å ta dem av deg når du står og holder på ved kjøkkenbenken (og det ikke er for møkkete på gulvet), så kan du bare sparke dem under der noen minutter for å la føttene puste litt, så du slipper å snuble over dem og ende opp med hånda i gryta (som Artie i Sopranos) ^^ Endret 3. september 2019 av Taurean Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Complexity: Hvilket verktøy brukte du for å kappe? ? Her må alt læres før oppstart... Brukte vel bare en såkalt "fein" til dette. Kalles vel og multiverktøy på eks biltema. Sånn med blad som bare dirrer. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Og hvis du svetter på føttene som meg, og bruker crocs som ikke puster... Hvorfor har du på deg ikke-pustende Crocs innendørs? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvorfor har du på deg ikke-pustende Crocs innendørs? Det er det eneste jeg har ^^ Det er fliser her og de demper bra. Finnes det crocs som ikke er av gummi og med like gode bruksegenskaper? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Har kun lagt gulv inn til føttene på kjøkkeninnredningen. Sokkellisten skjuler jo det uansett. Har lagt gulv under komfyr og oppvaskmaskin. Hva er vitsen med å bruke penger på gulv man ikke ser. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå