Nightstalker1 Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Har en stasjonær PC som har starta å tulle igår. Windows 10 starter opp og så fort laste ikonet kommer opp, slår den seg av og booter opp igjen. Da får jeg opp feilmelding: the operating system did not shutdown cleanly. Reconstructing cache metadata.". Etterfulgt av en liste hvor flere av punktene går til 100%. Noen sekunder senere slår deg seg av og booter opp igjen. Og gjenta. Har prøvd å lage en image fil av Win 10 på en USB men kommer ikke lenger enn at jeg rekker å få et glimt av boksen når jeg kan velge språk, før den starter på nytt. Får til å navigere i BIOS samt kjørt en test av HDD som vist at den var fin. Mulig Windows oppdaterte når jeg slo av pc-en igår kveld men det husker jeg ikke. Håper noen har noen gode innspill for jeg er litt lost nå. Specs: Win 10 Home Premium Intel i5-7400 GTX 1060 Ti 16Gb RAM Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 En test av hdd som viser at den er fin? Hva sier s.m.a.r.t. -dataene da? Lenke til kommentar
Nightstalker1 Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Prøvde en revocer bad sectors tool og leser det som at harddisken er grei. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Du kan prøve en Windows reparasjon med et boot medium. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 s.m.a.r.t. dataene inneholder mye mer informasjon enn kun bad sectors. Les her: https://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T. Programvare: Dersom du får bootet Windows så kan du bruke programmet CrystalDiskInfo. I motsatt fall kan du boote opp en nær hvilken som helst Linux-distro (Live-cd) og se ettet et program som rett og slett heter "disks". Der er det en meny som viser frem s.m.a.r.t. dataene. Lenke til kommentar
Nightstalker1 Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 Problem løst. Fikk tilslutt tatt recovery med Windows fra usb. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Problem løst. Fikk tilslutt tatt recovery med Windows fra usb. Hjelper ofte det, bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå