Camrend Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Hei! Jeg har boret i taket mitt i en bygårdsleilighet, og det kom noe sort ut når jeg boret. Hva kan det være? Minner nesten om kull.. Lenke til kommentar
bas Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Sannsynligvis koks, vanlig å isolere med dette før i tiden. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Sannsynligvis koks, vanlig å isolere med dette før i tiden. Jøss, koks?? Altså brent (tørrdestillert) (stein-)kull? Aldri hørt om en gang. Har dét isolerende egenskaper? Høres brannfarlig ut også ^^ Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 https://www.byggogbevar.no/enoek/artikler/hva-finnes-i-veggen Koksgrus ble gjerne brukt der man ikke hadde tilgang til leire. Massen besto av småknust koks, ofte inntil hasselnøtt størrelse. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 I huset jeg bor som er fra 1928 er det koks i alle etasjeskiller, og i Trondheim blei både koks og leire brukt i gamle hus alt etter hva de hadde. Har også funnet både større steiner og teggel blandet inn. Lenke til kommentar
Camrend Skrevet 25. august 2019 Forfatter Del Skrevet 25. august 2019 Tusen takk folkens ?? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Vi fjernet masse leire og sagflis når vi pusset opp en gammel bygård.. (Men ikke koks..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå