Dragonlove Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Tenkte jeg skulle til å ta førerkort på klasse C Lastebil nå, ser at teorikurs ikke er obligatorisk, er det noe poeng i å ta det? har nylig tatt A og har BE fra før, har vel kun hatt teorikurs når jeg tok B for over 20 år siden og både BE og A samt teoriprøve på A gikk meget bra, ser på meg selv som en forsiktig og meget habil sjåfør. Jeg har også Fagbrev som reperatør av tunge kjøretøy. Eneste jeg tenker kan være litt styr med er lastberegning da jeg aldri har hatt om det før. Noen som nylig har tatt C med erfaringer? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Jeg var på terorikurs, men jeg sov/halvsov i mesteparten av timene (Sponset av militæret) Husker ikke så mye av kurset, annet enn at lastsikring er viktig å få med seg, alt det andre er "common sense" Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Jeg var på terorikurs, men jeg sov/halvsov i mesteparten av timene (Sponset av militæret) Husker ikke så mye av kurset, annet enn at lastsikring er viktig å få med seg, alt det andre er "common sense" Lenge siden du tok det? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Jeg tok teorikurset, men bortkasta tid. Ta heller teorikurs og teori tentamen på nett, det gjorde jeg på CE etterpå istedenfor kurs. Brukte cirka en time per teoriprøve på C og CE, det er ganske mye tenking og regning, lastberegning, vekt osv som du bør øve litt på. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. september 2019 Forfatter Del Skrevet 8. september 2019 Hva får man av hjelpemidler på teoriprøven hos Statens vegvesen? tenkte da i forbindelse med lastberegning, vekt osv... Har kjøpt tilgang på teoriprøver og pensum hos Teoritentamen.no gjorde det samme med Mc og det funket bra Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Hva får man av hjelpemidler på teoriprøven hos Statens vegvesen? tenkte da i forbindelse med lastberegning, vekt osv... Har kjøpt tilgang på teoriprøver og pensum hos Teoritentamen.no gjorde det samme med Mc og det funket bra Du får utdelt alt du trenger. Ark, kart, lov/hurtigregler vekt, blyant kalkulator osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå