Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Går det ikke an å bare bygge inn et lite akselerometer i hver nøkkel, der den ikke sender noe form for signal om den ligger helt i ro? Litt dumt om den ligger i gangen og "leter" etter en bil å låse opp. Det hele kunne vært ordnet med en bryter på nøkkelen som lot den trådløse funksjonen la seg skru av når bileier ikke ønsker at den skal være aktiv. Eller at man kunne hatt innstillinger på bilen hvor den f.eks ikke åpner trådløst mellom tidspunkter brukeren forhåndsbestemmer. F.eks på natten. Endret 24. august 2019 av Kron Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Det er allerede i bruk og løst av enkelte som nevnt. Sitat Audi, BMW, Ford, and Mercedes-Benz have all introduced motion detection . https://www.motor1.com/news/365690/keyless-car-security-vulnerability-tested/ Relay attack kan fremdeles utføres men ikke når keyfob er inaktive (som tilfellet tyveriet tråden omhandler) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Hvem sin geniale ide var det å ha en bilnøkkel som broadcaster opplåsningskoden hele tiden, uten å måtte trykke på noen knapp eller stikke nøkkelen i noe? Vet du sikkert at det er slik det fungerer? At en radiosender med et lite batteri kan sende hele tiden i 3-5 år? Jeg vet ikke, men dette høres ikke logisk ut. Jeg ville tro at det er bilen som sender ut signaler, og nøkkelen svarer når den er innen rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Vet du sikkert at det er slik det fungerer? At en radiosender med et lite batteri kan sende hele tiden i 3-5 år? Jeg vet ikke, men dette høres ikke logisk ut. Jeg ville tro at det er bilen som sender ut signaler, og nøkkelen svarer når den er innen rekkevidde. Da bruker dem isåfall sykt mye strøm på å "lytte" etter bilen, for man må bytte batteri hele tiden på Subaru sine nøkler iallefall. Selv om den har ligget i Nøkkelskap hele tiden er den alltid tom når man trenger den ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 En kamerat har nesten samme BMW som meg, han med keyless og jeg uten. Mitt batteri varte i 5-6 år, har ikke hørt annet enn at hans varer omtrent like lenge. 1 Lenke til kommentar
Martin Nygard Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Har satt en pinkode. Det tar 2 sek å taste inn. Den tiden er det verdt. Er det mye lettere og raskere enn å fysisk måtte plassere nøkkelen i et nøkkelhull i bilen? Hele hendigheten av å kunne berholde nøkkelen i lomma er vel borte så snart man må erstatte den med noe annet for å beholde sikkerheten. 2 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Deilig å ha fossilbil. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Det hele kunne vært ordnet med en bryter på nøkkelen som lot den trådløse funksjonen la seg skru av når bileier ikke ønsker at den skal være aktiv. På min Mercedes er det både en motion detection-greie og mulighet til å deaktivere manuelt. Ved å trykke to ganger på låseknappen vil det lyse lenge i den lille røde LEDen på nøkkelen, det betyr at nøkkelen er deaktivert og ikke lenger sender noe som helst. Selv bruker jeg uansett mobiltelefonen som nøkkel, det er greit å ikke måtte dra på mer stæsj enn nødvendig. 1 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Går det ikke an å bare bygge inn et lite akselerometer i hver nøkkel, der den ikke sender noe form for signal om den ligger helt i ro? Litt dumt om den ligger i gangen og "leter" etter en bil å låse opp. Det hele kunne vært ordnet med en bryter på nøkkelen som lot den trådløse funksjonen la seg skru av når bileier ikke ønsker at den skal være aktiv. Eller at man kunne hatt innstillinger på bilen hvor den f.eks ikke åpner trådløst mellom tidspunkter brukeren forhåndsbestemmer. F.eks på natten. ... eller bruke NØKKELEN! Hva er greia med at ALT skal være fancy? Fatter ikke at el-menigheta kjøper alt som tilbys uten noen som helst kritisk syn på ting!?! 2 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Ikke overraskende: "Tesla Model S-en han hadde stående foran huset var brorens lånebil – hans egen var inne på verksted." 2 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Ser ut som det er en magnetloop antenne Lenke til kommentar
jbratter Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Når du er hjemme: Det holder å legge nøkkelen på toppen av en kredittkortholder i aluminium. Det stopper signalene slik at de ikke kan plukkes opp slik tyvene gjorde her. Legger man kredittkortholderen for nærme Teslanøkkelen i bilen, vil heller ikke bilen starte. Endret 24. august 2019 av jbratter 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Et tiltak er å legge nøkkelen fra seg i noe som tilsvarer et Faraday-bur, som en metallbeholder med lokk. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Det som og er fantastisk med denne løsningen er at man må plukke nøkkelen (og reservenøkkelen) i småbiter to gang i året for å bytte batteri. Jeg har hatt keyless på mine 3 siste biler og har aldri bytta batteri på noen av nøklene. Og jeg har hatt hver av bilene 2-3 år. Ikke Tesla, men ser ikke at det skulle utgjøre noen forskjell. Endret 24. august 2019 av Valotunk Lenke til kommentar
jbratter Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Et tiltak er å legge nøkkelen fra seg i noe som tilsvarer et Faraday-bur, som en metallbeholder med lokk. Se hva jeg skriver over. Holder å legge den på toppen av "buret". Endret 24. august 2019 av jbratter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Jeg har hatt keyless på mine 3 siste biler og har aldri bytta batteri på noen av nøklene. Og jeg har hatt hver av bilene 2-3 år. Ikke Tesla, men ser ikke at det skulle utgjøre noen forskjell. Har kun erfaring med Subaru sin keyless så antar det bare er de som har gjort en elendig jobb da Nyere tesla bruker jo bare telefonen og den har man jo som oftest strøm på uansett. Endret 24. august 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Når du er hjemme: Det holder å legge nøkkelen på toppen av en kredittkortholder i aluminium. Det stopper signalene slik at de ikke kan plukkes opp slik tyvene gjorde her. Legger man kredittkortholderen for nærme Teslanøkkelen i bilen, vil heller ikke bilen starte. Omtrent like enkelt som å ha en sveiv foran på bilen til å starte. Evolusjon! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 "Tesla sier at det attpåtil er 90 prosent lavere risiko for at en Tesla stjeles, sammenlignet med snittbilen i USA"... Sier kanskje litt om hvor lite attraktiv elbiler er for amerikanske biltyver? 3 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Ganske utrolig at en ikke har designet bilene med mer sikkerhet tidligere. Security by obscurity varer aldri i lengden. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) "Tesla sier at det attpåtil er 90 prosent lavere risiko for at en Tesla stjeles, sammenlignet med snittbilen i USA"... Sier kanskje litt om hvor lite attraktiv elbiler er for amerikanske biltyver? Tja, kreves vel en del ekstra styr med å få blokkert internettilgangen kjapt. Og hva er vel en Tesla uten internett? Ikke får man superladdet heller. Så bilene kan vel bare plukkes og selges i deler, men Tesla er vel ikke noe bil folk skrur særlig mye på enda. Er vel lettere å omsette en bil som er kjørbar etterpå. Endret 24. august 2019 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå