AnonymDiskusjon Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Hei, Samordna Opptak har åpenbart beregnet mitt poeng feil, som gjorde at jeg har mistet studieplass jeg kunne ha fått tilgang til. Men er det for sent nå å klage på vedtak fra UiO eller Samordna Opptak? Anonymous poster hash: d69f4...7f7 Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) Fristen for å klage er 3 uker fra du fikk svar fra SO, se forvaltningsloven §29. Edit: Det finnes unntak i §31 "§ 31.(oversitting av klagefristen). Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd. Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre" Endret 23. august 2019 av heheszki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå