Ellen Viseth Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Statkraft med nytt elbil-oppkjøp: Vil bygge ut et nasjonalt nettverk for hurtiglading i Tyskland [Ekstra] Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) Elbilar har fått ein treg start i Tyskland, men no tek det av. Nesten like mange elbilar selde i fyrste halvår i år som i heile fjor. I juli var det enno betre med 138% høgare sal enn i fjor. Tyskland kjem ganske sikkert til å registrere fleire nye elbilar enn Noreg i 2019. Salet av ladbare hybridar har stagnert i Tyskland som i resten av verda. Når folk har fått smaken på elektrisk drift, tek dei steget heilt ut og droppar fordyrande eksosmotor heilt. Elles –dersom du er i Berlin, ta ein tur innom Arkaden på Potsdamer Platz der biletet øvst i artikkelen er frå, ta til venstre når du kjem inn døra, og ta rulletrappa opp til 2. etg i enden. Der finn du den beste iskafeen i Berlin. :-) (NB: Ladestasjonane på biletet er reservert eGo. Om du vil lade i nærleiken, kan du til dømes parkere her: https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Deutschland/Berlin/Parkhaus-Potsdamer-Platz-Ludwig-Beck-Strasse/17155/) Endret 23. august 2019 av Sturle S 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Tyskerne venter på Tyske biler. Nå som de havner i butikkene, så blir det nok kjappere vekst. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Når VW, Skoda, BMW og andre merker lanserer biler som kommer innunder incentivgrensa og i tillegg er "tyske" vil det nok skje mye. Tipper ID3 kommer til å selge bra i Tyskland neste år. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Har ikke ymse statlige norske selskap flere ganger tapt milliardbeløp på utenlandseventyr i forskjellige land? Dvs. det er norske kunder/skattebetalere som må ta regninga. (eks. Telenor tapet på 16 milliarder i India) Statkraft tapte 4,5 milliarder i Tyskland på gass-satsingen https://www.abcnyheter.no/penger/makrookonomi/2018/06/17/195406258/eus-klima-fiasko-gir-statkraft-milliard-smell-i-tyskland kanskje de håper å redde inn igjen noen av disse pengene med sin siste Tyskland-satsing, eller de (vi) kan også tape enda mer? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Har ikke ymse statlige norske selskap flere ganger tapt milliardbeløp på utenlandseventyr i forskjellige land? Dvs. det er norske kunder/skattebetalere som må ta regninga. (eks. Telenor tapet på 16 milliarder i India) Statkraft tapte 4,5 milliarder i Tyskland på gass-satsingen https://www.abcnyheter.no/penger/makrookonomi/2018/06/17/195406258/eus-klima-fiasko-gir-statkraft-milliard-smell-i-tyskland kanskje de håper å redde inn igjen noen av disse pengene med sin siste Tyskland-satsing, eller de (vi) kan også tape enda mer? Om du mener de har tapt mer enn de har tjent, så hadde det jo vært kjekt med kilder. Det å vise kilde på et fåtall av tapene tegner nok ikke hele historien her. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Om du mener de har tapt mer enn de har tjent, så hadde det jo vært kjekt med kilder. Det å vise kilde på et fåtall av tapene tegner nok ikke hele historien her. jeg har ikke påstått det, men jeg vil ikke utelukke det "siden du spør" Muligens ikke lett å finne kilde verken for ene eller andre vedr. Tyskland, siden Statkraft ifølge denne artikkelen, har alt i en sekkepost kalt "Kontinental energi og handel" https://www.aftenposten.no/okonomi/i/5jw1/Tyske-tap-fortsetter-for-Statkraft Men andre som har bedre greie på det enn meg, kan muligens bedømme om det er mulig å tjene store penger på vindmøller beregnet til elbiler og ditto utbygging av ladenett. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Har ikke ymse statlige norske selskap flere ganger tapt milliardbeløp på utenlandseventyr i forskjellige land? Dvs. det er norske kunder/skattebetalere som må ta regninga. (eks. Telenor tapet på 16 milliarder i India)Haha. Herre min hatt. Telenor har da hentet milliarder av kroner fra våre fattigere vennere rundt om kring inn til Norge, som strengt tatt ikke trenger mer. Over 100 milliarder i omsetning, og mindre enn en fjerdedel kommer fra Norge. Et tap på 16 milliarder i India tar kanskje et par år å hente inn igjen fra andre fattige u-land, som Myanmar og Bangladesh. Endret 27. august 2019 av Nimrad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå