AfterGlow Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Google gir Android ny «look» – og nå er det slutt på å oppkalle operativsystemet etter søtsaker Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 "I tillegg til dette har den generelle Android-logoen også fått seg en aldri overhaling." Det mangler et par ord her kanskje...? Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 "I tillegg til dette har den generelle Android-logoen også fått seg en aldri overhaling." Det mangler et par ord her kanskje...? Fikset. :-) Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 "nå er det slutt på å oppkalle operativsystemet etter søtsaker" Jaggu på tide at de folka der vokser opp. 1 Lenke til kommentar
Tom A Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Jeg tror dere oversetter "accessible" litt feil her til "tilgjengelig". I denne konteksten oversetter vi vanligvis "accessible" til "universelt utformet", og "accessibility" til "universell utforming". Lenke til kommentar
sveintore78 Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Jeg tror dere oversetter "accessible" litt feil her til "tilgjengelig". I denne konteksten oversetter vi vanligvis "accessible" til "universelt utformet", og "accessibility" til "universell utforming". Høres mer fornuftig ut det ja Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 >For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat. Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) >For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat. Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere? L følger umiddelbart etter K, mens det er veldig mange bokstaver mellom K og R. Deror er Lollipop versjonen etter KitKat, mens "Rorripop" er en eller annen versjon etter KitKat. To forskjellige ting. Endret 23. august 2019 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Tenk om det hadde eksistert eit system der du kan gje namn som alle forstår rekkefølgja av. Noko med siffer kanskje... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) Tenk om det hadde eksistert eit system der du kan gje namn som alle forstår rekkefølgja av. Noko med siffer kanskje...Alle versionen har da hatt nummer og, så ser ikke problemet. Står f.eks ikke Pie en eneste plass på infoen til min Oneplus, kun Android 9. Først når man trykker masse og drar fram easter egget at man får se en stor P. Endret 23. august 2019 av Complexity Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 >For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat. Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere? L følger umiddelbart etter K, mens det er veldig mange bokstaver mellom K og R. Deror er Lollipop versjonen etter KitKat, mens "Rorripop" er en eller annen versjon etter KitKat. To forskjellige ting. Ok, så det er sortert alfabetisk? Er det intuitivt? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Ok, så det er sortert alfabetisk? Er det intuitivt? Det er intuitivt for de fleste, ja. Gitt rekken "Honeycomb", "Ice Cream Sandwich", "Jelly Bean" og "KitKat" skjønner man at "Lollipop" er neste i rekken. 1 Lenke til kommentar
termserv Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 >For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat. Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere? Alfabetisk, L (Lollipop) kommer etter K (KitKat). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Søtsakenavnene er bare codenavn. Var vel vanskelig å finne noen amerikanske søtsaker på Q, så da var det vel greit å stoppe der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå