steinjarle Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 «Fotgarasje» og skjermbonanza: Slik blir interiøret i Porsche Taycan Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Rart de ikke klarer å ha HUD fra start. 2 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Touch er flott, men her skjer det alt for mye på for mange skjermer. Skal ikke fokuset være på kjøring? 2 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 "Baksetet har for øvrig et dypere gulv enn hva som gjerne har vært vanlig på elbiler, ettersom batteriet sitter under gulvet." Hm..? 6 Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 23. august 2019 Forfatter Del Skrevet 23. august 2019 "Baksetet har for øvrig et dypere gulv enn hva som gjerne har vært vanlig på elbiler, ettersom batteriet sitter under gulvet." Hm..? Prøver å tydeliggjøre den setningen litt. Poenget er altså at Taycan skiller seg fra andre elbiler ved at det ikke sitter noe batteri akkurat under der baksetepassasjerene har beina, og at fotområdet derfor blir dypere. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Så jo pent ut menne touch knapper helt oppe ved hud blir rart..han som sitter i passasjersete må jo krumme ryggen en del Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Neste-generasjons dashbord dette. Faste "knapper" på touch er greit så lenge det er haptisk-feedback. Men det ser jo straks mer premium ut, når ting er designet rundt det. Lenke til kommentar
Andres Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 De hjalp Huawei med porsche design for en av de modellene til siste mobilen dems men vil ikke inkludere Android auto ??♂️..... 1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) 53 tommer med skjerm totalt.. Og jeg tenkte Tesla var skjerm-heavy ? Endret 23. august 2019 av thklinge Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Neste-generasjons dashbord dette. Faste "knapper" på touch er greit så lenge det er haptisk-feedback. Men det ser jo straks mer premium ut, når ting er designet rundt det. Det skulle tatt seg ut om stolte Porsche la seg på denne linjen. Haptisk tilbakemelding er kun nyttig alene for å informere brukeren om at feil har blitt begått. Ellers er det som vanlig relasjonsbasert distanse som gjelder. Det går an å få dette til uten, men det blir søk og trett, som ikke er like hurtig, og krever mer konsentrasjon. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Det skulle tatt seg ut om stolte Porsche la seg på denne linjen. Haptisk tilbakemelding er kun nyttig alene for å informere brukeren om at feil har blitt begått. Ellers er det som vanlig relasjonsbasert distanse som gjelder. Det går an å få dette til uten, men det blir søk og trett, som ikke er like hurtig, og krever mer konsentrasjon. Enten så missforstår jeg hva du sier, eller så missforstod du meg på hva jeg sa - trur jeg? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Jeg begynner kanskje å bli gammel her, men jeg skjønner virkelig ikke all denne siklingen etter touch-paneler. Jeg ser stadig uoppmerksomme sjåfører på veien som ser ned på en eller annen skjerm, som regel mobilen, men også touch-skjermen i bilen (Hei, Tesla-eiere!).Som motorsyklist er hvor dere har oppmerksomheten i bilen kritisk for min helse, så derfor sørger jeg for å få med meg hvor dere stirrer.Touch-paneler har dårlig feedback, selv om de kan dirre, og gjør at folk ser ned. Slik er det bare. De tar oppmerksomheten vekk fra veien. Talestyring er flott, om det virker, men ellers er det fysiske knapper som er tingen. Da vet du hvor du har fingrene, trenger ikke sjekke om riktig app er på skjermen og at "øverst til venstre" er den knappen du forventer at det er og trenger ikke se ned. 4 Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Er det ikke negativt med færre fysiske knapper? De gjør tross alt at man kan identifisere og betjene funksjoner uten å bruke synet? Hva om bremsen var på touch skjerm? 3 Lenke til kommentar
Palladium Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 (endret) Bilen ser ut til å holde kvalitet. Porsches biler ser historisk sett ut til å holde kvalitet langt lengre enn 10 år. Sammenliknet med en Tesla som kanskje tåler en norsk vinter, vil Porsche konkurrere sterkt med Tesla. I den første videoen nevner journalisten at Porsche vil lage flere versjoner av Porsche Taycan i flere prisklasser, sannsynligvis også en "folkeversjon" til lavpris. Dette er en fornuftig plan av Porsche. Endret 23. august 2019 av Palladium Lenke til kommentar
disk Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Er det ikke negativt med færre fysiske knapper? De gjør tross alt at man kan identifisere og betjene funksjoner uten å bruke synet? Hva om bremsen var på touch skjerm? Vi må først få et dusin (døds)ulykker hvor sjåfør innrømmer at skjermen tok fokus vekk fra veien, før de inkompetente folka i veivesenet får fingen ut å legger føringer på hva som kan være og ikke være på en skjerm. Tek.no har vel aldri nevnt faren med touch, de har derimot en stor agenda mot de livsfarlige elsparkesyklene som går 3km/t over grensen.. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 53 tommer med skjerm totalt.. Og jeg tenkte Tesla var skjerm-heavy Omkrets? Denne lengden sier utrolig lite om skjermareal, om noe i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Leiern Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Gi oss knapper tilbake 3 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Omkrets? Denne lengden sier utrolig lite om skjermareal, om noe i det hele tatt.Summering av skjermarealene.. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Omkrets? Denne lengden sier utrolig lite om skjermareal, om noe i det hele tatt.Summering av skjermarealene.. Du kan ikke bare summere dem, en skjerm i 16:9 format på 48" er like stor som 4 stk 24". 1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Poenget som alle andre skjønte er at det e sykt mye skjerm i Taycan. Og et utrolig flott interiør. Også er det bygd ordentlig. Slam dunk på Tesla der altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå