Woodoo Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har et Belkin bluetooth adapter, men jeg får det ikke til å virke som det skal. Jeg får kontakt med mobilen, men ikke noe mer en det. Når jeg skal sette opp en forbindelse mellom mobilen og dataen via "bluetooth serial port" kommer bare denne feilmeldingen opp: "The Bluetooth Serial Port connection failed: The remote device closed the connection" Hva er det som kan være feil? Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Har du "pairet" dem? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Vet ikke. Det kom fram noe sånt. Og jeg gjorde det som stod. Jeg skrev inn PIN-koden, og så måtte jeg skrive den på mobilen, og når jeg var ferdig kom jeg ikke videre i installasjonen, next-knappen gikk ikke an å trykke på, så jeg valgte bare "skip". Er det dette som gjør at det blir en feil? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Mest sannsynlig. Har verken en Belkin adapter eller 6600 så kan ikke hjelpe deg nøyaktig, men prøv deg fram litt med pairing. Hvis du fant telefonen fra pc'n så prøv andre veien også. Er de ikke "pairet" så får du ikke gjor noe. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Finn et bilde du vil sende over til mobilen. (eller den filen du vil sende over) Trykk høyremuse knapp, derreter send via bluetooht skal fungere det....... Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Finn et bilde du vil sende over til mobilen. (eller den filen du vil sende over) Trykk høyremuse knapp, derreter send via bluetooht skal fungere det....... Ok, det virket visst. Jeg har også fått til å pairet telefonen og dataen nå. Men jeg får ikke Nokia PC Suite til å fungere, noen som vet hva det skyldes? Jeg får enda ikke til å koble meg til med "bluetooth serial port", samme feilmeldingen, hvorfor? Noen som har hatt samme problemet? Endret 25. desember 2003 av Woodoo Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har samme mobil, bluetooth og samme feilmelding men selv om jeg får den meldingen så virker det fint .. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har samme mobil, bluetooth og samme feilmelding men selv om jeg får den meldingen så virker det fint .. Får du til å bruke PC Suite da? I så fall, hvordan? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har samme mobil, bluetooth og samme feilmelding men selv om jeg får den meldingen så virker det fint .. Får du til å bruke PC Suite da? I så fall, hvordan? Hmmm....fikk det til en gang....men har en bekjent som har løsningen på det....Snakker vell med han snart å da skal jeg spørr han om løsningen Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har samme mobil, bluetooth og samme feilmelding men selv om jeg får den meldingen så virker det fint .. Får du til å bruke PC Suite da? I så fall, hvordan? Hmmm....fikk det til en gang....men har en bekjent som har løsningen på det....Snakker vell med han snart å da skal jeg spørr han om løsningen Det hadde vært fint Lenke til kommentar
aug Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Etter å ha "pairet" mobilen mot pc-en (dvs. skrevet inn kode begge steder osv) må man koble opp med en virtuell com port. Litt avhengig av hvilken Bluetooth driver man har (HW er relativt uinterresant, det er driveren som gjør jobben. Widcomm's 1.4.2.10 f.ex kjører det meste av hw, har tilogmed testet mot microsoft sin BT tranceiver.) Har her opplevd endel varianter, noen ganger får man feilmelding om at tilkoblingen feiler, men mRouter ikonet begynner å sprelle og man får kontakt med Nokia suite allikevel. andre ganger er alt helt dødt og det er helt umulig å få kontakt via mRouter. Da henger ofte mobilen i sju steiner og den må slås av for å få skrudd av Bluetooth igjen. 3. variant er at oppkoblingen mot com port går smertefritt og man får full fart via mRouter med en gang. Denne varianten er nokså sjelden. Når man først har fått kontakt er alt stort sett stabilt, men har opplevd å få problemer hvis jeg beveger meg for langt unna slik at BT signalet blir for svakt, da er det vanskelig å få koblet opp etterpå. For å få i gang sakene igjen opplever jeg at den virtuelle com porten må slettes og opprettes på nytt igjen, for å få liv i nokia suite forbindelsen (mRouter). Pairing-en er aldri noe problem, så det virker som det er noen problemer med FW i 6600-en. Jeg kjører en Microsoft BT mouse over den samme forbindelsen og den fungerer alltid 100%. Har nå en MSI Btoes USB dongle på pc-en. Bruker den på flere pc-er og har akkurat samme type problemer på alle pc-ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå