Gå til innhold

Budsjettutgaven av elektrisk folkevogn kan bli billig – men du må vente på den


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Joda, vi leser. Teksten gir bare ikke mening. Vi kjenner alle til slike løsninger på jakt etter et problem. Så langt jeg kan se så stiller du med en konklusjon på jakt etter en begrunnelse. Der konklusjonen er den vanlige sjåvinistiske Tesla-er-amerikansk-dritt, kunne ikke bygget noe som funket om så livet avhang av det.

 

 

Men du må gjerne forklare oss den prinsipielt viktige forskjell på en ekstrudert aluminium hulromsprofil på den ene side, og en tunnel – også kjent som kanal – punktsveiset i hop av formpressede blikkplater på den andre. For jeg så virkelig ikke mye til den fordelen tilbake i tid, da jeg drev sveiset kanaler i et lønnlig håp om å dra nok en drittbil i gjennom en siste periodisk kjøretøykontroll…

 

001volkswagenmqbplatform.jpg

 

Nei se! Bjelker! Jeg mener, Kanaler!

 

Beklager, det var jeg som var sluttet og logget av. Forsvinner nå.

Da har du oppfattet noe annet enn det jeg mente å skrive.

Jeg vet ikke hva som er mest konstruktivt av å be deg lese på nytt, eller å gjenta meg selv med capslock.

 

Men hvis DU slipper DIN konklusjon om at "han derre bippe, han er sånn teslahater han".

Og så spør du deg selv på nytt: "hva var det egentlig han derre bippe prøvde å si?"

Kanskje du klarer å lese det jeg prøvde å si.

Jeg prøvde definitivt å gi et stikk, men stikket har ingenting å gjøre med gode eller dårlige tekniske løsninger. Det har ingenting å gjøre med det ene eller det andre bilmerket heller.

Men det har mye å gjøre med hvordan Tesla selv, og fanboyene omtaler yndlingsbilen sin, og andre biler.

Problemet er ikke bilen Tesla.

Problemet er skrytet til Musk, og fanboyene.

Og nedrakkingen av konkurrerende merker.

Jeg prøver så godt jeg bare kan å trekke dem tilbake til jordoverflaten igjen, men alt luftvernskyts i hele verden virker ikke å være nok, til å punktere den ballongen der.

Om bilen er en BMW, en Tesla, eller en Rolls Royce gir jeg meg blanke F i.

Men "Tesla er svaret! Hva var spørsmålet?" Type holdning, det irriterer meg og jeg gjør alt jeg kan for å punktere det.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.gizmodo.com.au/2014/12/the-tesla-model-s-skateboard-rolling-chassis-is-a-thing-of-beauty/

 

Benekter du at den avbildede ramma kommer fra en Model S?

Ikke?

Flott, da er vi enige om at bilen er bygget på ramme. Noe Citroen Traction Avant hadde beveget seg bort fra, i 1934 :)

 

Du blander begreper her. 

Bildet du linker til viser plattformen bilene blir bygd på. De er på ingen måte kjøredyktige. 

 

En bil i dag bygges ikke på ramme, men selvbærende karosseri. Ved å fjerne taket vil man ødelegge avstivingen i karosseriet og bilen vil ikke være kjøredyktig. Selv ved sprekk i frontruten vil konstruksjonen være svekket såpass at man får feil ved kontroll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du oppfattet ikke hva jeg skrev i det heletatt. Leste du noe mer enn første linje?

 

Det ser ut som at du har like så lite peiling på å føre/delta i en diskusjon, som du har innsikt i bilteknologi.

 

"Flott, da er vi enige om at bilen er bygget på ramme. Noe Citroen Traction Avant hadde beveget seg bort fra, i 1934".

 

Å sammenligne en Teslas konstruksjon med biler opp til trettitallet (da Lancia kom med verdens første selvbærende karosseri) er ganske vanvittig. Dersom du har noen kunnskaper om bilkonstruksjon, så vis det ved å svare på spørsmålet jeg stilt i mitt forrige innlegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som at du har like så lite peiling på å føre/delta i en diskusjon, som du har innsikt i bilteknologi.

 

"Flott, da er vi enige om at bilen er bygget på ramme. Noe Citroen Traction Avant hadde beveget seg bort fra, i 1934".

 

Å sammenligne en Teslas konstruksjon med biler opp til trettitallet (da Lancia kom med verdens første selvbærende karosseri) er ganske vanvittig. Dersom du har noen kunnskaper om bilkonstruksjon, så vis det ved å svare på spørsmålet jeg stilt i mitt forrige innlegg!

 

Her har jeg en liten test til deg:

1. Klarer du å lese hva jeg skriver? Du trenger ikke tolke noe, bare les ord for ord hva som faktisk står der, svart på hvitt.

2. Klarer du å gjengi korrekt hva jeg har sagt?

 

Før du klarer det så tenker jeg mest "elefant i glasshus" om dette innspillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...