Gå til innhold

Duger denne CPU vifta?


Windoge

Anbefalte innlegg

Jeg ville da tru at en såpass stor vifte som Tsunami skulle klare å kjøle ned deres prosessore_enkelt. Men kanskje det er noe med oppbygginga av denne som gjør det vansklig å montere 100% riktig, så den får nok kontakt med CPU'ens (eller kjernen når det gjelder AMD) til å kjøle tilstreklig. Kjølepasta er forresten en fin bil :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk Thermaltake Volcano7+ i posten i dag...veldig enkel å monter,men den bråker noe helt forjævlig på max(trinn 3) hører den når kjeringa støvsuger rett ved siden av meg(skarp lyd)..på trinn 1 så kan den samenlignes med boxed xp2500+ kjøler...

 

 

TaZ

Lenke til kommentar
Gi meg den ultimate vifta! :D

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet673.htm

:thumbup: deep impact 102

den kjøleribba veier jo 580G! og den bruker IKKe skruehullene rundt socketen, har lest her en plass at vist en kjøleribbe veier mer enn 450g MÅ den bruke skruehullene istedenfor "sporene"rundt socketen ellers er det fare for at den rett og slett detter av og tar med seg litt hk under transport.

 

eller har jeg drømt?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte uheldigvis en slik Tsunami kjøler. Vil ikke anbefale at du kjøper den. Den er såvidt medre enn Intel BOXED kjøleren...da mener jeg 3 grader MAX load bedre...ikke verdt pengene...

 

Kjører min 2.6C på 3.1GHz med stock volt, MAX load 54.5 grader :wow:

 

MAX load 53 grader med CPU på stock.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg er ikke fornøyd med min Aerocool Tsunami... Jeg har en AMD Athlon XP 2100+ (1733 mHZ) og den holder CPU`en mellom 45 - 50 grader!! :thumbdown:

Alle reviews av den ser den så sykt mye bedre ut. Men ikke la dere lure, ville heller spart pengene og beholdt BOXED kjøleren, istedenfor å punge ut til en dårlig Tsunami som såvidt yter bedre.

Lenke til kommentar
Gi meg den ultimate vifta! :D

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet673.htm

:thumbup: deep impact 102

den kjøleribba veier jo 580G! og den bruker IKKe skruehullene rundt socketen, har lest her en plass at vist en kjøleribbe veier mer enn 450g MÅ den bruke skruehullene istedenfor "sporene"rundt socketen ellers er det fare for at den rett og slett detter av og tar med seg litt hk under transport.

 

eller har jeg drømt?

Han sa "Gi meg den ultimate vifta!"

 

Nevnte ingenting om vekt. Det går bra om man er forsiktig, men man kan få trøbbel under frakt. Selv har jeg Deep Impact SS http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet459.htm

405g + vifte. Litt bedre iallefall.

 

Har hørt mye elendig om Tsunami.

Selv har jeg ingen erfaringer med denne, men har selv Aerocool The phantom, rett under. Denne fungerer bra. Kan være en ide og skifte vifte.

Jeg har nå phantom ribba og en titan kabinett vifte i den ene maskinen.

Denne ligger på 39-40c idle og 42-46 load. Greit nok fornøyd, ettersom den er godkjent for 2600+ og jeg har 3200+

 

Kjenner en som har Typhon. Finn for all del ikke på og kjøpe denne!

 

Ville sagt Deep Impact SS, selv om man må passe litt på under frakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...