Gå til innhold

Denne lovlige elsparkesykkelen har 65 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elmotor bak og trommelbrems foran, ser det ut til. Det er endel mer tiltalende enn løsningen på ES1/2/3/4 med motor foran og "trå på bakskjermen" brems. M365 med skivebrems bak blir vel et sted midt mellom. Lurer på hvorfor de ikke har gått for skivebrems på denne også.

Lenke til kommentar

Spennende sparksykkel men det står jo på produsentens nettside om at Segway «Max G30D» har en hastighet på 25/t på lik linje med ES2 og Xiaomi M365

Tipper de kan levere den med firmware sperret på 20 km/t slik som ES2L. Skulle ikke forundre meg om de kommer med det samme til M365(pro).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mye fokus tek.no har på lovlig hastighet når det kommer til e-scooter, så begriper jeg ikke at dere ikke klarer å følge med på reviews samt spesifikasjonene på indiegogo rundt spesifikasjonen til Segway Max. ( Xiaomi)

 

 

Maximum Mileage: 45km 
Maximum Speed: 25km/h 

 

 Har noen i redaksjonen kjøpt en siden dere mener at denne er lovlig ?

 

https://www.indiegogo.com/projects/ninebot-max-ultimate-electric-scooter-by-segway#/

 

25-30 km/t faktisk Med tanke på hvor behjelpelig Segway/Ninebot er ang ES1/ES2 når det kommer til firmware og sperring på hastighet tviler jeg sterkt på at det blir noen Norsk versjon med maks 20 km/t

Endret av skav
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Istedetfor å være "skinnhellige" og "sladre" til VV (som ikke har noe greie på dette uansett) burde vel fokus være å få disse vekk fra gatene der det bør være trygt å gå? 

Evt påpeke at max hastighet bør være 6km/t når det kjøres på fortau, feil vei i rundkjøringer.. på tvers over rundkjøringer.. og hva disse tullingene som ikke gidder å gå finner på i byen.  :grumpy: 
På "landet" der jeg bor kan disse være en grei sak for de som ikke gidder å gå til/fra butikken/yoga/trening. Da kan max fart gjerne være 25km/t (som for elsykler).

Lenke til kommentar

Dette utnytter kun det konstruerte behovet rundt rekkevidde. I praksis er det tid man kan bruke mer effektivt på å få trening, kjøre raskere, sikrere, billigere, langt stiligere, og uten hensyn til lading, med sykkel.

 

65km, som antagelig er optimistisk, er langt over naturlig rekkevidde. Det man får er en doning som er tyngre å få opp trappa.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Dette utnytter kun det konstruerte behovet rundt rekkevidde. I praksis er det tid man kan bruke mer effektivt på å få trening, kjøre raskere, sikrere, billigere, langt stiligere, og uten hensyn til lading, med sykkel.

 

65km, som antagelig er optimistisk, er langt over naturlig rekkevidde. Det man får er en doning som er tyngre å få opp trappa.

 

Hvor mye sikrere er en vanlig sykkel over 65 kilometer rekkevidde?

Hvor mye fortere kommer du deg på en sykkel i samme prisklasse?

 

Du ser også ut til å nekte folk å bruke elsykkel.

Lenke til kommentar

Ninebot Max er laget for utleiemarkedet. Er Ninebot Max G30D en versjon for forbrukermarkedet? Jeg klarte ikke å se det ut fra artikkelen. Det hadde i så fall vært gull. Jeg har selv ES4 og tviler på at den holder mer en to sesonger :( Kan ikke si meg helt fornøyd med verken batteri og byggekvaliteten generelt. 

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mye fokus tek.no har på lovlig hastighet når det kommer til e-scooter, så begriper jeg ikke at dere ikke klarer å følge med på reviews samt spesifikasjonene på indiegogo rundt spesifikasjonen til Segway Max. ( Xiaomi)

 

 

Maximum Mileage: 45km 

Maximum Speed: 25km/h 

 

 Har noen i redaksjonen kjøpt en siden dere mener at denne er lovlig ?

 

https://www.indiegogo.com/projects/ninebot-max-ultimate-electric-scooter-by-segway#/

 

25-30 km/t faktisk Med tanke på hvor behjelpelig Segway/Ninebot er ang ES1/ES2 når det kommer til firmware og sperring på hastighet tviler jeg sterkt på at det blir noen Norsk versjon med maks 20 km/t

 

Segway har allerede sagt at versjonen Max G30D som kommer til Norge blir sperret til fartsgrensen vi krever. Denne er ikke identisk med G30 versjonen. De må også gjøre dette i blant annet Tyskland, som har samme grense som Norge på elektriske sparkesykler. Versjonen blir litt som ES2L som er i salg i dag, med en sperre.

 

ES2L er den Elkjøp i dag selger, etter at de fjernet alle andre versjoner fra nettsidene sine.

 

Den versjonen vi får til landet er den her: https://www.escootershop.com/ninebot-segway-g30d.html

 

(Info om G30D ligger ikke offentlig på Ninebot sine sider enda, så vi får bare opp G30 om man søker seg dit).

Lenke til kommentar

Hvor mye sikrere er en vanlig sykkel over 65 kilometer rekkevidde?

Hvor mye fortere kommer du deg på en sykkel i samme prisklasse?

 

Du ser også ut til å nekte folk å bruke elsykkel.

Vesentlig sikrere, større hjul, mer kontroll.

Trenger ikke elsykkel for å tåkke 65km, man klarer også godt å overgå hastigheten for sel en ulovlig el-rullator.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye sikrere er en vanlig sykkel over 65 kilometer rekkevidde?

Hvor mye fortere kommer du deg på en sykkel i samme prisklasse?

 

Du ser også ut til å nekte folk å bruke elsykkel.

Vesentlig sikrere, større hjul, mer kontroll.

Trenger ikke elsykkel for å tåkke 65km, man klarer også godt å overgå hastigheten for sel en ulovlig el-rullator.

Har du noen tall på dette?

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mye fokus tek.no har på lovlig hastighet når det kommer til e-scooter, så begriper jeg ikke at dere ikke klarer å følge med på reviews samt spesifikasjonene på indiegogo rundt spesifikasjonen til Segway Max. ( Xiaomi)

 

 

Maximum Mileage: 45km 

Maximum Speed: 25km/h 

 

 Har noen i redaksjonen kjøpt en siden dere mener at denne er lovlig ?

 

https://www.indiegogo.com/projects/ninebot-max-ultimate-electric-scooter-by-segway#/

 

25-30 km/t faktisk Med tanke på hvor behjelpelig Segway/Ninebot er ang ES1/ES2 når det kommer til firmware og sperring på hastighet tviler jeg sterkt på at det blir noen Norsk versjon med maks 20 km/t

Finnes enkle elektroniske sperrer. Har en skater kompis som kjøpte "el-brett". Og den gikk 20km/t, men ved hjelp av et klikk på fjernkontrollen gikk den i 45 da man tok av sperren. 

 

Vi er ikke 1980 lengre der man trenger mekaniske sperrer på eksosen for og få en moped til og gå senere :p Enkelt via elektronikk.

Lenke til kommentar

Det er ikke så imponerende. Jeg vil våge å påstå at det finnes produkter med mye sterkere motorkraft, til omtrent samme vekt (eller kanskje litt mer vekt), til samme eller billigere pris. En hel artikkel til den der synes jeg bare var villedende og urettferdig markedsføring.

 

Rekkevidde og rekkevidde. Det er fint med lang rekkevidde, men man bør tenke på dette før man kjøper, hva man skal bruke den til, hvilket terreng man har tenkt å kjøre i og så videre. Folk er usikre på bruken, og dette opplyses vi ikke tilstrekkelig om, eller oppfordres til å tenke på grundig nok, før kjøp.

 

Rekkevidden stemmer antageligvis kun hvis du veier 70 kg, som jeg har sett ved siden av de fleste beskrivelser er vekt på testpersoner. Og, ved varm temperatur, og ikke i kupért terreng. Hvis du veier ca 100 som meg, og har med deg sekk med innhold som f.eks. ved handling, så du nærmer deg 110 kg, så kan du godt fort halvére den rekkevidden (35 km). Det spørs på mange faktorer. Jeg hadde jo en S420, som veide ca 28 kg, og den gikk faktisk de 6 mil den oppgav. Så det varierer, man kan ikke vite sikkert før man har prøvd.

 

Et annet viktig spørsmål er vedlikehold. Man bør opplyses grundig om vedlikehold før kjøp, hvor mye det kan koste inkludert frakt, vilkår osv. Hvilke verksted som kan reparere den.

 

Jeg oppfordrer alle til å google og finne -alle- tilgjengelige produkter og tenke grundig gjennom bruksområde osv, før kjøp. Lag tråder og plag kundeservice med spørsmål. Jeg tror det er mange leverandører i Norge som tjener gode penger på produkter som er veldig lettsolgt per i dag.

 

 

Og som jeg burde nevnt: Luftfylte hjul. Ser ut som denne har det, og dét burde en slik elsparkesykkel ha. Harde hjul kan være en fordél over luftfylte, men bare hvis man kjører på hard og glatt asfalt over lange strekninger! DA er harde hjul en klar fordél, siden det gir ekstremt godt grep ved høy hastighet. Det gir også motstandsdyktighet mot punktéring.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...