mjoesund Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Woho! Har fått ekstern hardisk til jul. Men det var da pokker så tregt det gikk å overføre filer!! Får ikke firewire-kabelen til å passe. I dataen er det en liten inngang mens kabelen som jeg fikk med hardisken er mye større. Vil ikke passe i inngagen uten makt. Må jeg kjøpe en ny kabel eller er det ikke firewire jeg har på dataen? Lenke til kommentar
Vlb Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Finnes to typer plugger, se her: http://www.mackzone.com/images/firewire.jpg F.eks. Komplett har overganger som burde gjøre susen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Lukter det USB her ? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Har kabelen en sylinderformet "utvekst" nær den kontakten som skal inn i dataen ? Lenke til kommentar
mjoesund Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Tusen takk... fant en dings som konverterer fra 6 pin til 4 pin på komplett.no Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Du har vel ikke linken inne til komplett mjoesund? Har selv 4 pin firewire som må til 6 pin. Takk på forhånd Lenke til kommentar
div_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ehh du trenger ingen konverterer..det ER FW kabler med 4pin i ene enden og 6pin i den andre..fordi mesteparten av labtopene har 4pin og vanlig pc har 6pin Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 okei - så det blir 4 pin til laptop og 6 pin til ekstern harddisk? excuse my ignorance! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 yep...du får kjøp 4til6 Firewirekabel i alle pc butikker, tilogmed clas olhson og biltema:-) den er liten i ene enden og stor i andre...bare si du skal ha en "4 til 6 pin" firewirekabel Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 yep...du får kjøp 4til6 Firewirekabel i alle pc butikker, tilogmed clas olhson og biltema:-) den er liten i ene enden og stor i andre...bare si du skal ha en "4 til 6 pin" firewirekabel heller 6 til 4, har ikke sett 4 til sett ennå... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) heller 6 til 4, har ikke sett 4 til sett ennå... Det er jo muligens en grunn til hvorfor folk kaller FireWire-kabler for "fire-fire" og "fire-seks". Blir jo ****** meg det samme hvilken vei du sier det, det er bare å bytte om på endene for å få hardwaren til å passe uansett... dah... Blir for dumt å kverulere for det der... Endret 4. januar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er jo muligens en grunn til hvorfor folk kaller FireWire-kabler for "fire-fire" og "fire-seks". Blir jo ****** meg det samme hvilken vei du sier det, det er bare å bytte om på endene for å få hardwaren til å passe uansett... dah...Blir for dumt å kverulere for det der... så har man en 4 til 6 kabel, så kan man få kjøpt en overgang fra 4 til 6? (gjelder f.eks. stasjonær og eksternt hdd koblet sammen med en 4 til6 kabel..) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hva skal man da med overgang, når man har en 4-6-kabel? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 man har to 6pins porter som man skal koble sammen, man har 1 stk. firewire 6 til 4 kabel (eller 4 til 6 om man vil). hvordan få det til? kjøpe 6 til 6 pins kabel (jeg har ikke sett en overgang fra 4 til 6 ennå, har selv kun en overgang fra 6 til 4) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) hvordan få det til? kjøpe 6 til 6 pins kabel (jeg har ikke sett en overgang fra 4 til 6 ennå, har selv kun en overgang fra 6 til 4) Vel, man kan fortsatt snu på ledningen: Hardware, 6-pins port: 6-4-overgang: 4-6-kabel: Hardware, 6-pins port ... Edit: Og, kan du ikke reversere overgangen, sånn at den vil funke som en 4-6-overgang? Endret 5. januar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 du skal ha 6til6 kabel? det vel de beste å kjøpe en da..se selger også disse på biltema og clas ohlson.........pc shops også:-)) når jeg kjøpte maxtor 5000xt ekstern HD fikk jeg med en 6til6 kabel for å bruke den på labtop. som har 4pin utgang..gikk jeg på biltema og kjøpte en 6til 4kabel koblet 4pin delen i labtop, og 6pin delen bak på firewire harddisken eller om du skal line sammen harddiskene... en 6til6 kabel i en port i hver harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå