therandyrumpbumper Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Skal igang med litt studier igjen, og siden det blir tungvint å dra gamingtårnet med på lesesalen, så må jeg gå til anskaffelse av en laptop. Jeg har fått tilbud om å kjøpe en ny sånn en: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/hp-15-db0015no-156-laptop/p-1012129/ Til ca: 2-3k, som også er det meste jeg kan bruke. Noen som har noen tanker om specsa? Vil det lønne seg å se etter noe brukt på finn? Har alltid styrt unna hp, compaq, dell tidligere, da de hadde som praksis å sveise fast komponenter i gamle dager, men den praksisen er det kanskje slutt på? Pcen skal som sagt først og fremst brukes til office, og surfing, men det hadde vært kjekt om den kunne funka til streaming og lettere indiespill på reiser(risk of rain2, auto chess) Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Ser grei ut til et par lapper. Ser også ut som rammen og SSDen kan oppgraderes: https://eu.crucial.com/eur/en/compatible-upgrade-for/HP-Compaq/hp-15-db0015dx Den støtter imidlertid ikke mer enn 8 GB, men det holder vel lenge for normal bruk. Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Ok. Takk for svar Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Bare for å avklare, hvis jeg putter 2 8gb ram brikker i den så vil den ikke kunne utnytte dem? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Slik jeg forstår linken til Kajac så har den ikke fysisk plass til mer enn én brikke. edit: Men det kan umulig stemme om vi skal tro HPs egne specs, som påstår den kommer med 2 x 4 GB RAM Endret 21. august 2019 av srbz Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Ser ut som det varierer ut fra prosessor i maskinen. http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06245081 Ser ut som minnet kan oppgraderes, men hele maskinen må demonteres. Ingen "minneluke" Endret 21. august 2019 av Kajac Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 Endte med å kjøpe den. Som du sier må man skru opp hele chassiet for å komme til komponenter. Sett bort i fra en litt kjip skjerm virker det som en helt grei pc Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Helt grei laptop det der Om det så bare er plass til 1 ram brikke, så er det jo bare å kjøpe 1 brikke på 16GB viss du føler 8 blir for lite Samme med SSDen, er jo bare å oppgradere når du får for liten plass. Har en gammel asus fra 2009 som jeg har oppgradert ram, til ssd og wifi kortet. Wifien som var orginal hadde ikke rekkevidde i det hele tatt og da oppgraderte eg til ett eller anna intel kort. Dobla rekkevidden å hastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå