Gå til innhold

Bane Nor og Vy med 2.069 innstilte tog på 15 dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nok en sporvekselsenor som har korrodert og ikke gir god nok kontakt?

Signalfeil på norsk jernbane koster samfunnet MYE penger, hvorfor investeres det ikke i utskiftning av sensor A når denne har vist ugyldig feil X ganger? Når sensor A, C, D og E har blitt byttet ut, hvorfor byttes ikke sensor B ved neste vedlikehold?

 

Det burde være mer enn nok informasjon nå til å vite hvilke produkt som feiler innen en viss tid, og at dette burde skiftes ut FØR de faktisk feiler.

Om det er en programmeringsfeil, hvorfor blir ikke dette rettet opp innen rimelig tid?

 

Dette er jo som å lese på reddit, historier hvor folk kjører all data på en server som er 20 år gammel, og later som ingen ting.

 

Jeg ønsker ikke å vite at det er feil, jeg vil vite HVA som er feil. En togtrafikklampe lyser rødt. Ok... Hvorfor?

Det står på diverse sider at teknologien som brukes i noen tilfeller stammer fra 1800-tallet. Er det ikke en god nok grunn til å digitalisere dette, slik at han stakars teknikeren kan logge seg på en boks fra kontoret og se hvilken sensor som gir feil, slik h*n drar ut og sjekker nettopp denne sensoren, kontra å sende dem tur retur rele-skapet 40 ganger?

 

 

Jeg føler jeg burde bli moderert, men følte behov for å uttrykke min misnøye med tog, og samtidig videre påpeke at jeg ikke tar tog i bedriftsammenheng, nettopp grunnet usikkerheten rundt "signalfeil"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...