Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med utleier av leilighet i Kroatia.

Tersu

Anbefalte innlegg

Vi (storfamilie på 6 personer) leier en leilighet via Apollo i Kroatia. Når vi ankom leiligheten kommenterte vi at balkongdørene ( 4stk ) ikke var mulig å låse. Vi har en sønn på 3 år, som ikke ha lært seg å ta vare på seg selv på dette tidspunkt. Første natten "sperret" vi døren med koffertene. Men natt 2 så snudde vi sengen 90 grader, slik at sengegavel sperret døren.

Når familien er samlet ved frokostbordet, dag 3, så braser huseier inn, skjenner og roper at vi ikke følger husregler, og sier vi raserer leiligheten hans. Han finner da tilfeldigvis en stripe i kjøkkeninnredningen, som kun er synlig i rette lyset. Den er ca 3 cm lang og "ubetydelig". Nå krever han 1500 kr i erstatning. Dette er på ene fronten, og det var vaskehjelpen som fant det i følge huseier. Det er vanskelig å prate med han, snur ryggen til å går når vi sier noe. Vi skal sjekke ut i morgen, hvordan forholder vi oss? Noen tips ?

post-528262-515339_thumb.jpg

Endret av Tersu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner absolutt ingen ting i vilkårene til apollo. Apollo har hatt 2 representanter for å se på skaden. Jeg sa til representantene fra Apollo at jeg skal glemme opptrinnet, men da må han glemme skaden. Jeg er redd det blir styr når vi skal sjekke ut i morgen.

Lenke til kommentar

Salvesen, det er planen, men sp las jeg en artikkel i dagbladet fra 2012, der far i familien ble tatt kvelertak, og ble truet med avklipte fingrer.... Ble litt usikker på utsjekking i morgen tidlig....

Men i mellomtiden nå ringte Apollo og forsikrer meg på at huseier tar det med ro, og har droppet kravet.. Så da bare håper vi på det beste her ??

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...