Gå til innhold

Feil cpu?

Lil-H

Anbefalte innlegg

Halla

Temmelig ny med det med overklokking. Starta for noen dager siden. Jeg har en Xp 2000+ som kjører normalt på 1,25? herrigud, den skal jo ikke det? skal ikke den kjøre på 1,67 eller no? :blush:

Prøvde hvertfall å klokke den opp, brukte bare fsb, ikke multipliern greia. (den er låst, men leste at på palimino så er den ikke det???) Ja, hvis dette kan hjelpe dere så var så god: AX2000DMT3C er det bra eller?

Har nylig skaffa meg noen vifter så jeg er klar for å overklokke litt :devil:

En ting til: På Volcano 9 vifta så skal jeg connecte led lysa til hdd-ed og p-led, men hvori ###### er de a? (MSI kt3-ultra 2)

Fortsatt god jul :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at den går på 1,25 er at fsb står på 100 istedet for 133 som den egentlig skal. På hovedkortet mitt så var den en jumper som jeg måtte flytte et hakk for å få det til å funke...

Multiplieren på cpu kan du låse opp ved å kjøpe et litt nyere hovedkort eller ved fysisk opplåsning, slike guider finner du overalt...

Lenke til kommentar

hvertfall de to første er det, er ikke sikker på v på den siste. Den bare hutrer og går på auto den :p

Jeg snakka med en fyr akkurat, han sa at når man trykker reset to defaults, så setter visst BIOSen fsb til 100, ikke 133 :\ Det ser ut som om den klarer seg fint nå :cool:

nå kjører jeg fsb på 140 og da kommer min Xp i bluescreen!!! hva er det for no a???,

Jeg er vel klar for å klokke litt ja. Kjøpt en Spire 80mm (kabinett) thermaltake 80mm smart case fan 2 (kabinett og en thermaltake volcano 9 (cpu)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...