Gå til innhold

US Navy dropper pekeskjermer etter dødsulykker - monterer håndtak i stedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Pekeskjermer er billige å produsere, mens fysiske brytere er lettere å benytte.

Slik sett burde pekeskjermer være til alt som sjelden skal utføres, mens fysiske brytere hånderer alt som skal være lett tilgjengelig. Det er en trend pd. at pekeskjermer benyttes litt for ofte.

Lenke til kommentar

Pekeskjermer er billige å produsere, mens fysiske brytere er lettere å benytte.

Slik sett burde pekeskjermer være til alt som sjelden skal utføres, mens fysiske brytere hånderer alt som skal være lett tilgjengelig. Det er en trend pd. at pekeskjermer benyttes litt for ofte.

 

Yep. Pekeskjermer kombinert med et sett enkelt tilgjengelige knapper (hotkeys) som man kan velge funksjon på selv (programmerbare knapper) bruker å gi et ganske godt og effektivt grensesnitt.

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yep. Pekeskjermer kombinert med et sett enkelt tilgjengelige knapper (hotkeys) som man kan velge funksjon på selv (programmerbare knapper) bruker å gi et ganske godt og effektivt grensesnitt.

Jeg er stort sett enig, men synes at en god del fysiske knapper bør ha en bestemt funksjon og ikke kunne konfigureres ulikt. Bare for å illustrere poenget: tenk deg at du skal kjøre naboens bil og han har programmert bremsepedal, gasspedal, blinklys pg fjernlys ulikt enn du har. På samme måte bør kapteinen ha en del fysiske knapper og spaker som er ukonfigurerbare og uhyre lett gjenkjennelige, selv om det er mørkt, røyk i styrhuset eller panikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig, men synes at en god del fysiske knapper bør ha en bestemt funksjon og ikke kunne konfigureres ulikt. Bare for å illustrere poenget: tenk deg at du skal kjøre naboens bil og han har programmert bremsepedal, gasspedal, blinklys pg fjernlys ulikt enn du har. På samme måte bør kapteinen ha en del fysiske knapper og spaker som er ukonfigurerbare og uhyre lett gjenkjennelige, selv om det er mørkt, røyk i styrhuset eller panikk.

Bare og se på stereoanlegg i bilene, var i en periode veldig populært med multifunksjonratt så skulle du justere volumet og det kom en liten hump i veien begynte radioen og søke ny stasjon siden man traff feil på bryteren, også nyere anlegg med pekeskjerm er det vanskelig og finne rette plass og justere volumet. Mener ikke integrerte multifunksjonskjermer i biler men rene stereo/radio'er i DIN-utførelser.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Send ett pm til Elon.

Skulle gjerne gjort det, men tviler på det blir lest. Jeg er nok en av de tesla-eierne som er mest kritisk til spesielt model 3 sin betjening. Jeg synes selv min model S har litt i overkant mye touch.

Det kalles å være edrulig. Noe funker. noe funker ikke. Eller som bestemor-skogmus ville ha sakt det, Man spiser hverandre, også ferdig med det"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...