Gå til innhold

privat amatørside

Anbefalte innlegg

hei, jeg og min bror har prøvd oss på å lage en side for bygdelaget Nordkjosbotn IL.

siden finner du [url="http://home.no.net/cryan/mal.html"]her[/url] og vi tar gjerne imot kommentarer.

det vi lurte på var om hvordan vi kan få skrevet inn flere sider tekst inne i den hvite ruten, noe som en scroll?

På forhånd takk fra oss web amatører :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg og min bror har prøvd oss på å lage en side for bygdelaget Nordkjosbotn IL.

siden finner du her og vi tar gjerne imot kommentarer.

det vi lurte på var om hvordan vi kan få skrevet inn flere sider tekst inne i den hvite ruten, noe som en scroll?

På forhånd takk fra oss web amatører :)

-Lag en annen overskrift.... Bruk en annen font, eventuelt et program til å lage en overskrift. Den så litt uproff ut.

-Jeg bruker 1280X1024, og siden kom opp ved siden av hverandre, så den er vel sikkert kun optimalisert for 800x600 (?)

Aner ikke hvordan dere retter på dette, da jeg sikkert er like blank på webdesign som dere........ :yes:

Lenke til kommentar

Desverre å måtte skuffe deg - men det var faktisk ingenting posetivt med den sida.

Du har laga en bakgrunn som kun funker slik den skal i 800x600 (?), og det gjør at sida blir heilt herpa i andre oppløsninger.

Dessuten har du brukt ferdig-dreamweaver-knapper i menyen, = tommelned!

så må eg få lov å slenge inn denne

ompacard.gif

Fåreslår at du begynner heilt på nytt faktisk :)

God jul!

Lenke til kommentar

vi er faktiskt amatører! :p

dette, er jo egentlig bare en side som vil bli brukt til å slenge dritt om nabobygda ;)

bakgrunnen ble simpelt lagd med jasc paint shop, etter 3min. med prøving :)

menneh skal fikse det med oppløysninga og skal se om det blir noe av og fikse den logoen..

yeye, TOTAL SLAKT! :laugh:

Lenke til kommentar
Skjekk ut www.w3schools.com for å lære deg åssn koding faktisk fungerer. Lær deg html, og gjerne CSS før du begynner på nytt. Er faktisk ikkje spesiellt vanskelig ;)

blir garantert og bruke den siden når vi lager ny side ;)

men html er jo ekstremt mye og sette seg inn i! :dontgetit:

Lenke til kommentar

ptcard.gif

- Bakgrunnen ser ut som den er laget ved å presse en svamp med en (stygg) blåfarge på ett ark.

- Forskjellige fonter

- En Weekly Survey-greie for å finne ut hvor på en eller annen liste siden deres havner

- Siden er (kanskje) "optimalisert" for 800x600, og KUN det

Endret av PT
Lenke til kommentar
men html er jo ekstremt mye og sette seg inn i! :dontgetit:

Tja.. Du trenger ikke kunne alt da. Jeg bruker FrontPage og kan litt HTML koder og slik ser min side ut; HEI HOPP

Du lærer det underveis mens du ser på koden.. Lær deg DreamWeaver, evt du kan bruke FrontPage, men da venter det mange slibrige kommentarer fra kodeguruene, men vi hardbarka FrontPageguttene, vi bare overser dem og ler. ;)

Lenke til kommentar

Det virker for meg som dere bare har konsentrert dere om hva som ble vist på skjemen der og da når dere laget siden, og tatt lite hensyn til at det finnes folk som bruker andre oppløsninger.

Bruken av Times er allerede kommenter, men kan jo legge til at hvis du virkelig ønsker god kritikk en gang i fremtiden, bør du vurdere andre alternativer.

Grafikken som er brukt på siden er _veldig_ skitten og lite pen. Ser ut som logoen er scanna rett av en fotballdrakt med en scanner fra 1980-tallet eller no.

I menyen er det et tomt felt til et nytt element under forum. En mouseover på meyen hadde nok muligens gjort seg litt, men det skal mye til for å gjøre det du har kommet med til nå så veldig mye bedre. Utgangspunktet er for dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...