Gå til innhold

Hvordan gå på bar?

knutby

Anbefalte innlegg

Nå som man har trådd inn i de voksenes rekker er det på tide å nyte barlivet(lovelig) men så uerfaren som jeg er så trenger jeg hjelp.

Man sier vel ikke "en øl" så kommer det flyvende.. kan dere ikke poste hva som er godt og hvordan man skal ordlegge seg så man høres ut som en kjenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man sier vel ikke "en øl" så kommer det flyvende.. kan dere ikke poste hva som er godt og hvordan man skal ordlegge seg så man høres ut som en kjenner.

Heh.

Er det så komplisert da?

Du sier:

A: "Har dere Kilkenny?"

>Nei.

B: "Newcastle Pale Ale da?"

>Nei.

C: "Guinnes?"

>Nei.

D: "Heineken?"

>Nei.

E: "Budweiser?"

Hvis dem da svarer "Nei", se på dem, ta en liten pause, og si:

"En øl, takk."

Lenke til kommentar
Er det så komplisert da?

Du sier:

A: "Har dere Kilkenny?"

>Nei.

B: "Newcastle Pale Ale da?"

>Nei.

C: "Guinnes?"

>Nei.

D: "Heineken?"

>Nei.

E: "Budweiser?"

Hvis dem da svarer "Nei", se på dem, ta en liten pause, og si:

"En øl, takk."

:lol:

Eller man kan bare si:

-En halvliter

-En øl

-En (merke du vil ha)

Lenke til kommentar
Man sier vel ikke "en øl" så kommer det flyvende

Det holder lenge med "en øl" med mindre du vil ha en Mojito (eller hvordan det staves), Singapore Sling, Tom Collins, Screwdriwer, Manhattan, Fjellbekk og hva det nå heter alt sammen. For ikke å snakke om den med Tabasco og selleristenger, Bloody Mary var det.

Edit: Sistnevnte sies å være god for fyllesyke.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Hvis musikken er fryktelig høy, holder du opp f.eks en finger og nikker til personen i baren. Da får du ei øl. Skal du ha flere enn en øl, holder du opp like mange fingre som du vil ha øl.

edit: ikke hold opp langefingeren, om du bare skal ha ei øl. Pekefingeren fungerer mye bedre ;)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
:lol:

Eller man kan bare si:

-En halvliter

-En øl

-En (merke du vil ha)

Joa, men kluet er å imponere bardamene da.

Dem blir skikkelig på gli hvis du etterpå setter deg rett ved kassa og prater med dem hver gang dem kommer bort for å legge på penger.

Man kan da dra sjekketriks som:

* "Nå, du vant igjen?"

* "Har du noe til meg også?"

* "Hva skal du gjøre etterpå, da?"

Lenke til kommentar
Hvis musikken er fryktelig høy, holder du opp f.eks en finger og nikker til personen i baren. Da får du ei øl. Skal du ha flere enn en øl, holder du opp like mange fingre som du vil ha øl.

Riktig.

shocka.jpg

"Dritten bier, bitte."

[sTØTENDE] http://www.rotten.com/library/language/the-finger/shocker/ [/sTØTENDE]*

* Innfører her standarden å merke link som "[sTØTENDE]" når dem inneholder syk, sjokkerende, eller motbydelig "ting-og-tang". Skal forsøke å ikke linke til ting som går over grensen for hva hw.no aksepterer. Selv om dømmekraften min angående hva "støtende" er sannsynligvis har fått seg et skudd i hodet etter flere visiter på www.somethingawful.com.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Nå som man har trådd inn i de voksenes rekker er det på tide å nyte barlivet(lovelig) men så uerfaren som jeg er så trenger jeg hjelp.

Du raller inn, lener deg over disken og roper etter øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...