steinjarle Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Her tester Mazda sin kommende elbil i Norge Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Så kjekt at Mazda kommer på banen. De har fått til designet på sine sedaner og SUVer, så dette kan bli bra! "Snittutslippet fra Mazdas flåte var i 2018 godt over 130 gram CO2 per kilometer" Hvordan måles dette? 3 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Så kjekt at Mazda kommer på banen. De har fått til designet på sine sedaner og SUVer, så dette kan bli bra! "Snittutslippet fra Mazdas flåte var i 2018 godt over 130 gram CO2 per kilometer" Hvordan måles dette? Det er snittet på alle biler solgt. Eksempel: 1000 biler solgt med 150 g utslipp 1000 biler solgt med 110 g utslipp = Snitt på 130 g Utslippet er definert av NEDC/WLTP. 2 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Liker at Mazda klarer å få prototypdesignet ut til virkelige biler i motsetning til de aller fleste bilmerker. Og det begynner å se virkelig lekkert ut! Alfa Romeo lekkert! En elsuv med så bra design vil "Fly ut av hyllene" Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Det er snittet på alle biler solgt. Eksempel: 1000 biler solgt med 150 g utslipp 1000 biler solgt med 110 g utslipp = Snitt på 130 g Utslippet er definert av NEDC/WLTP. Åja, er det slik det måles. Takker. Nå forstår jeg hvorfor det alltid blir introdusert "billige" elektriske modeller, slik at de kan selge flere biler for å nå denne typen kalkulert mål. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Syntes den så bra ut. Kul svart-matt farge også. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 (endret) De måtte vel ta grep nå som EU sine brutale 95 grams kravet nærmer seg. Endret 19. august 2019 av fo2re 2 Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Det ser ut til å mangle en gul lapp på frontruta. Håper de fikser dette før den endelige versjonen lanseres. Lenke til kommentar
KalleKlovn34567 Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Bare vær så snill... kvitt dere med lyden! Renault Zoe har den verste lyden av alle elbiler på markedet, selv eierne hører den inne i bilen over det de spiller på stereoanlegget... Mazda må da klare noe bedre enn den i lave hastigheter! Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Det ser ut til å mangle en gul lapp på frontruta. Håper de fikser dette før den endelige versjonen lanseres. De får inngå et samarbeid med EasyPark. Lenke til kommentar
Alex Daland Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Det er snittet på alle biler solgt. Eksempel: 1000 biler solgt med 150 g utslipp 1000 biler solgt med 110 g utslipp = Snitt på 130 g Utslippet er definert av NEDC/WLTP. Åja, er det slik det måles. Takker. Nå forstår jeg hvorfor det alltid blir introdusert "billige" elektriske modeller, slik at de kan selge flere biler for å nå denne typen kalkulert mål. Det stemmer nok til en viss grad. Som f.eks når chevrolet for noen år siden kjøpte Daihatsu, og fortsatte med deres modeller med veldig små biler med lavt utslipp. Da fikk de trukket snittet ned og kunne si at de som selskap hadde lavere utslipp enn før 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Mye rart i bilbransjen, sånn som for noen år siden da Ford hadde årets sikreste bil i USA, Ford Volvo S80. 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Det stemmer nok til en viss grad. Som f.eks når chevrolet for noen år siden kjøpte Daihatsu, og fortsatte med deres modeller med veldig små biler med lavt utslipp. Da fikk de trukket snittet ned og kunne si at de som selskap hadde lavere utslipp enn før Stemmer. Forstår dette nå. Er vel noe av det samme som Fiat, Chrysler og Tesla har gjort. Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Bare vær så snill... kvitt dere med lyden! Renault Zoe har den verste lyden av alle elbiler på markedet, selv eierne hører den inne i bilen over det de spiller på stereoanlegget... Mazda må da klare noe bedre enn den i lave hastigheter! Du kan endre den til noe mindre plagsomt. På venstre side av rattet er det diverse knapper. Blant annet et hjul for justering av høyde på frontlykter. Helt til høyre for disse knappene er det en som du holder inne for å bytte lyd. Det må gjøres mens motoren er på. Lenke til kommentar
mepy Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Er det en aerodynamisk årsak til at de ikke også utvider bagasjerommet horisontalt når de har gjort det høyt vertikalt? Om dette blir en Tesla 3 konkurrent avhenger vel av to faktorer 1) Gir bagasjerommet like mye plass, og 2) Har den en tilsvarende rekkevidde. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Er det en aerodynamisk årsak til at de ikke også utvider bagasjerommet horisontalt når de har gjort det høyt vertikalt? Om dette blir en Tesla 3 konkurrent avhenger vel av to faktorer 1) Gir bagasjerommet like mye plass, og 2) Har den en tilsvarende rekkevidde.Du mener hvorfor de ikke gjør bilen lengre? Eller er denne Mazdaen en helt annen biltype enn Tesla Model 3, og kan ikke sammenlignes. (De som trenger en C-SUV vurderer ikke en Model 3 Sedan). Men kanskje det blir ett Tesla Model Y alternativ..? Endret 20. august 2019 av keramikklampe Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Du mener hvorfor de ikke gjør bilen lengre? Eller er denne Mazdaen en helt annen biltype enn Tesla Model 3, og kan ikke sammenlignes. (De som trenger en C-SUV vurderer ikke en Model 3 Sedan). Men kanskje det blir ett Tesla Model Y alternativ..? TMY vil kunne fåes med 3 seterader, og sannsynligvis mellom 550-600 liters bagasjerom (de oppgir kun ca 1900 liter med bakseter nede). Mazda CX-30 i ice-versjon har til sammenligning bare 430, som plasserer den mer i klasse med Kia E-Niro. En elektrisk CX-5 vil nok være mer i klasse med TMY, slik jeg ser det... Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 TMY vil kunne fåes med 3 seterader, og sannsynligvis mellom 550-600 liters bagasjerom (de oppgir kun ca 1900 liter med bakseter nede). Mazda CX-30 i ice-versjon har til sammenligning bare 430, som plasserer den mer i klasse med Kia E-Niro. En elektrisk CX-5 vil nok være mer i klasse med TMY, slik jeg ser det... Hmm.. egentlig enig. Tenkte kun at en C-SUV har mer fellestrekk med en SUV enn en Sedan. Tenker stor bagasjerom luke, god sitteplass til passasjerene bak, høy bakkeklaring, høyere sittestilling osv. Alt dette får en ved av Model Y (SUV), som gjør denne til ett alternativ, hvis du kan akseptere en større bil. Antar Model Y kommer til å ha samme lengde og bredde som Model 3, så om du trenger C-SUV egenskaper, og kan akseptere større bil, blir Model Y mer naturlig valg enn Model 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå