Gå til innhold

Oppfinner og gründer møter selskapet han startet i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke saken i det heletatt, men fra avstand så fremstår det som at Arne, av en eller annen grunn, har blitt misfornøyd med selskapet han selv startet, og heller vil starte på nytt.
Og da kunne kanskje hele situasjonen vært unngått, hvis det første selskapet hadde klart å bedre ivareta sin egen grunder.
Det er veldig spesielt å komme på kant med sin egen grunder.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke saken i det heletatt, men fra avstand så fremstår det som at Arne, av en eller annen grunn, har blitt misfornøyd med selskapet han selv startet, og heller vil starte på nytt.

Og da kunne kanskje hele situasjonen vært unngått, hvis det første selskapet hadde klart å bedre ivareta sin egen grunder.

Det er veldig spesielt å komme på kant med sin egen grunder.

 

Det kommer alltid finansielle snyltere inn som vil tjene penger på andres oppfinnsomhet. Grunderen blir overtalt til å slippe andre inn i ledelsen. Folk som har egne ambisjoner. For noen grundere er det hardt å motstå sikre og umiddelbare penger nå mot usikre formuer i en eller annen framtid. Oppfinnende grundere må beskytte seg gjennom patenter registrert i eget navn, som de så bare lisensierer til bedriften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer alltid finansielle snyltere inn som vil tjene penger på andres oppfinnsomhet. Grunderen blir overtalt til å slippe andre inn i ledelsen. Folk som har egne ambisjoner. For noen grundere er det hardt å motstå sikre og umiddelbare penger nå mot usikre formuer i en eller annen framtid. Oppfinnende grundere må beskytte seg gjennom patenter registrert i eget navn, som de så bare lisensierer til bedriften.

 

Takk for innspill. Veldig interessant.

Det du sier stemmer jo godt med hvordan ting ser ut fra avstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer alltid finansielle snyltere inn som vil tjene penger på andres oppfinnsomhet. Grunderen blir overtalt til å slippe andre inn i ledelsen. Folk som har egne ambisjoner. For noen grundere er det hardt å motstå sikre og umiddelbare penger nå mot usikre formuer i en eller annen framtid. Oppfinnende grundere må beskytte seg gjennom patenter registrert i eget navn, som de så bare lisensierer til bedriften.

Selvsagt vil dei tjene penger når dei kjøper et patent/rettigheter. Å ta ut patent er også for å tjene penger ved å selge noe man har fått enerett på 20 i år.

 

Patentet slik det kan forstås er jo utgått, det er fritt frem for alle. Virker litt galt å surmule etter 20 år med monopol og dertil grove marginer.

 

“Eg kan gjøre hva fan eg vil etter 20 år” kunne vært en klausul i en kontrakt.

 

Takk

Ref:

https://m.youtube.com/watch?v=kXagZaML4l8

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...