Myst Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 (endret) Store deler av helgen har gått til feilsøking og prøving og feiling. Dere er nå mitt siste håp før jeg blir tvunget å ta det ultimate steget (clean install). Gjorde en clean install noen uker siden. Kjører Windows 10 Home 1903. Første feilmelding jeg fikk når jeg skulle aktivere/installere .Net 3.5 fra "Legg til/Fjerne Windows-funksjoner" var "Komponentlageret er skadet. 0x80073712". Har prøvd fleste metoder jeg fant på nettet: - Resette Windows update, ingen løsning. - Kjøre DISM.exe kommandoer fra admin ledetekst, både /Scanhealth og /Restorehealth. Får også feil der med samme melding. - Installere via Windows ISO med DISM, funker ikke. - Powershell-script for å resette WU komponentene, men får beskjed ekstern kjøring av script er deaktivert på systemet. - Installere 3.5 og 4.0 manuelt, samme melding. - Admin ledetekst sfc /scannow, beskjed om at noen filer ble reparert, noen ikke. - NetFx repair tool som ikke fant noen problemer. Det var da makan til komponentlager som ikke lar seg fikse. Noen der ute som har klart å fikse problemet? OPPDATERING: Tok likesågreit en clean install likevel. Det løste saken. Endret 19. august 2019 av Myst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå