dj_j0tul Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Wi-Fi dekningen i garasjen er for dårlig, så skal fikse nytt accesspunkt der ute med en powerline fra fibersentralen...så egentlig for meg TP-link sitt WPA-8630P kit. Men samtidig ønsker jeg å overvåke (logge) strømforbruket til sorpsjonsavfukteren der ute, sammen med temperatur og fuktighet. Får man noe som kan dette i "ett" produkt? (Helt sikkert ikke) Alternativt finnes dette i 2 dekkende produkter, man ikke trenger bytte batterier på? ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 (endret) Kjenner ikke til om det finnes produkt som både er powerline og enegimåler, men her er en smart strømbryter med innebygget energimåler som kan styre fra app eller Google Home: https://www.tp-link.com/no/home-networking/smart-plug/hs110/ . Den har ikke batteri, får strøm fra kontakten den står i. Endret 30. august 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. september 2019 Forfatter Del Skrevet 1. september 2019 Kjøpte isteden det rimeligste powerline kittet med wifi jeg fant (under 900kr). Etter flere forsøk i garasjen med bare 0,5-1mb/sek i hastighet på diverse stikk, traff jeg til slutt riktig fase som der fibermodemet sitter, og spratt opp til 15mb/s både opp og ned. Får altså 15-20mb/s i garasjen, vs 70-90 rett på fibermodemet, noe jeg skal si meg fornøyd med egentlig. Har sjekket litt rundt denne tp-link hs110, og den ser god ut...men det ser litt lite detaljert ut i den KASA appen..? Feks en grafisk visning av forbruket gjennom 24t...? Er flere sånne smarte homeplugs som har energimåler, men når enkelte struper effekt til feks 2000w etc kan man lure på kvaliteten... Stikket gir jo 3600w, da må nesten måleren tåle det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå