AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Heisann Jeg har søkt ufør å lurte på om NAV fortsatt etterbetaler for venteperioden? Jeg får AAP (arbeidsavklaringspenger) i saksbehandlingstiden men AAP er ikke så mye som det jeg kommer til å få i ufør, vil dette mellomlegget så bli etterbetalt eller har de helt sluttet med dette? Anonymous poster hash: 909d6...a5d Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Heisann Jeg har søkt ufør å lurte på om NAV fortsatt etterbetaler for venteperioden? Jeg får AAP (arbeidsavklaringspenger) i saksbehandlingstiden men AAP er ikke så mye som det jeg kommer til å få i ufør, vil dette mellomlegget så bli etterbetalt eller har de helt sluttet med dette? Hei, det virker som de fremdeles gjør det ifølge denne artikkelen på nav.no: https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/etteroppgj%C3%B8r-og-uf%C3%B8retrygd Hvis du er innvilget uføretrygd, vil NAV beregne om du har mottatt riktig beløp ut fra inntekten du har hatt hvert kalenderår. Dette kalles etteroppgjør. Endret 18. august 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Se der ja, takker for svar! Anonymous poster hash: 909d6...a5d Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Se der ja, takker for svar! Bare hyggelig. Jeg forstår at det er forvirrende og noen ganger er det bare litt hjelp som trengs. Lenke til kommentar
forvirra Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 På ordinær ufør er det ikke etterbetaling så lenge du har Aap i saksbehandlingstiden. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 (endret) Uføretrygd etterbetales ikke for perioder du har mottatt rehabiliteringspenger, arbeidsavklaringspenger, attføringspenger, eller tidsbegrenset uførestønad, jf. folketrygdloven § 22-12 tredje ledd. Endret 19. august 2019 av krikkert 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå