cmx2k Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Har fått meg jobb som selger/altmuligmann hos elkjøp, noe som passer meg bra da jeg er student for tiden. Første dag i morgen. Har aldri jobbet i butikk før, så noen som har noen gode forslag? Er intr i data, mobiler og elekotrikk generellt, har ingen utdannelse i det, bare egen interesse. Det er ikke en veldig stor butikk, så de som jobber der har liksom ikke noen faste plasser. Hva kan jeg forvente ca i lønn? Er 31år gammel, har forsøkt og google litt, men fant mest bare gamle tråder som jeg ikke tror er veldig relevant i dag. Har jeg krav på noe tillegg dersom jeg jobber kveldstid, og lørdager? Dette er helt nytt for meg, så setter pris på alle tips Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Står det ikke hva du får i lønn i kontrakten din? Lenke til kommentar
cmx2k Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Har første dag i morgen, skal også tegne kontrakt i morgen, så derfor vet jeg ikke, og spør derfor om noen som vet sånn ca, eller jobber med det samme og hva de har i lønn, ellers hadde jeg ikke spurt Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Det viktigste utenom å være pen i tøyet, er å skjønne at selv en sur kunde ikke er sint på deg, men selskapet og alltid være blid og løsningsorientert.Sette seg inn i produktene og ikke minst kampanjene er også en stor fordel.Har selv jobbet i en butikk, og det verste var egentlig når en kunde spør om noe bransjerelatert og man ikke aner noe som helst. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Din jobb er å selge noe kunden ikke ville ha! Lenke til kommentar
cmx2k Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Din jobb er å selge noe kunden ikke ville ha! Haha, det er jo såvit inneforstått med Men det er jo en ekstra inntekt, noe som er veldig greit å ha som fattig student.. Er bare spent på hva jeg kommer til å få i lønn.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Tenker meg du havner på mellom 160-170 kroner timen. Selv jobbet jeg hos Spaceworld (så samme bransje), men da var jeg bare en 17-18 år gammel. Hadde vel en lønn på rundt 130 kroner i timen eller noe slikt. Så spørs det vel om butikken har tarifflønn eller ikke? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Tenker meg du havner på mellom 160-170 kroner timen. Selv jobbet jeg hos Spaceworld (så samme bransje), men da var jeg bare en 17-18 år gammel. Hadde vel en lønn på rundt 130 kroner i timen eller noe slikt. Så spørs det vel om butikken har tarifflønn eller ikke? Elkjøp har vell vært i "hardt vær" ift tariff de siste årene, så tror ikke de har dette nei. Til TS, tipper du får 150 +/- 10% i tillegg til en form for provisjon på salg. Tipper det er gavekort og annet fjas etter X antall inntjente kroner. Er vell gjerne noen tillegg for kveld og helg også. Lenke til kommentar
cmx2k Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Takker for svar. Om butikken har tarfiffavtale eller ej, det vet jeg ikke, får se i morgen hva det blir til. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Det viktigste er å se an over tid. I begynnelsen er ikke 150 eller 160 kr i timen så viktig. Men om du trives og klarer å gjøre en god jobb, er viktigere. Da kan du heller snakke om lønnsøkning om 2-3 måneder hvis det viser seg at det går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå