Gå til innhold

Slik skal de lære barn og unge om datasikkerhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand!

Ved å ta nakenbilde av seg selv er man allerede utsatt for en risiko at andre får tak i bildet.

Deles bildet med andre bør man forvente at bildet blir vist eller delt med andre.

Som de mange historiene forteller, er det mange unge jenter som får livet sitt ødelagt fordi de har delt nakenbilder av seg selv.

Lenke til kommentar

Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand!

Ved å ta nakenbilde av seg selv er man allerede utsatt for en risiko at andre får tak i bildet.

Deles bildet med andre bør man forvente at bildet blir vist eller delt med andre.

Som de mange historiene forteller, er det mange unge jenter som får livet sitt ødelagt fordi de har delt nakenbilder av seg selv.

Fortell meg om hvilken risiko jeg løper ved å ha delt bilder av min nakne kropp er du snill.

Lenke til kommentar

Om alle hadde delt bildet av seg selv naken så hadde ikke det vært verre enn noen andre problemer man har i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva er egentlig årsaken til at folk gjerne vil dele sånt ?

(Se da bort fra de som blir manipulert og/eller trua til det, den problematikken forstår jeg).

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Hun understreket samtidig at moralisering over hva barn og unge gjør på nett ikke er et alternativ.

Så, hadde du noe å bidra med, eller vil du sitte der i hjørnet og moralisere for deg selv?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Hva er egentlig årsaken til at folk gjerne vil dele sånt ?

(Se da bort fra de som blir manipulert og/eller trua til det, den problematikken forstår jeg).

Det er ikke alle som er tilfreds med "på soverommet, under dyna, med lyset av". Mange synes det kan være moro å gå og tirre hverandre i timesvis eller dagesvis, og da kan det å dele frekke bilder med hverandre være en helt essensiell del av et spennende sexliv.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Nei, jeg vil heller oppfordre deg til å henge nakenbilder av deg selv runt omkring i nærmiljøet, så får du et mye bedre svar.

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det et jo blotting. Du må klare å ha nyanser i hodet når du tenker, hvis ikke ender du bare opp med feil svar. Eller som nå, du har ikke svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hørt om sex, seksualitet, lekenhet og sånn?

Sånn at "bor hjemme, får ikke ha besøk" fremtvinger foto/film show som substitutt ?

Eller regnes kanskje foto/film en slags tryggere mellomting ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Så, hadde du noe å bidra med, eller vil du sitte der i hjørnet og moralisere for deg selv?

Moralisering er den store mangelvaren. Når voksne sier til unge at det er helt greit å dele nakenbilder, samtidig som mange får ødelagt livene sine pga disse nakenbildene, sier det seg selv hva som er galt.

Men for alt i verden: Snakk ikke om moral. Den er visst den store styggedommen i verden.

Det du skriver er typisk for å stoppe enhver debatt om manglende moral. Slike innlegg ser man overalt der ordet moral nevnes.

Lenke til kommentar

Moralisering er den store mangelvaren. Når voksne sier til unge at det er helt greit å dele nakenbilder, samtidig som mange får ødelagt livene sine pga disse nakenbildene, sier det seg selv hva som er galt.

Men for alt i verden: Snakk ikke om moral. Den er visst den store styggedommen i verden.

Det du skriver er typisk for å stoppe enhver debatt om manglende moral. Slike innlegg ser man overalt der ordet moral nevnes.

Og det er utelukkende positivt.

Du ser ut til å innbille deg at moral er noe objektivt som eksisterer uavhengig av mennesker. Det er det ikke. Moral er fullstendig subjektivt, både for hvert individ, hver familie, hver vennegjeng, hver subkultur og hvert samfunn man befinner seg i.

Man får ikke livet sitt ødelagt av å legge ut nakenbilder. Det som ødelegger livet ens er mennesker som velger å gjøre uakseptable handlinger som går ut over uskyldige. Det er disse menneskene som er problemet, ikke handlingene til ofrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...