Redaksjonen. Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Slik skal de lære barn og unge om datasikkerhet Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Ofte er det å bruke hodet den beste sikkerhet man har... Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Ofte er det å bruke hodet den beste sikkerhet man har... Ikke uten gummi og eller P-pille... 3 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand! Ved å ta nakenbilde av seg selv er man allerede utsatt for en risiko at andre får tak i bildet. Deles bildet med andre bør man forvente at bildet blir vist eller delt med andre. Som de mange historiene forteller, er det mange unge jenter som får livet sitt ødelagt fordi de har delt nakenbilder av seg selv. Lenke til kommentar
missi Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Endelig en realistisk tilnærming til problemstillingen! Best av alt, etter å ha lært om dette så kan en bruke det på jobb også. Lenke til kommentar
missi Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand! Ved å ta nakenbilde av seg selv er man allerede utsatt for en risiko at andre får tak i bildet. Deles bildet med andre bør man forvente at bildet blir vist eller delt med andre. Som de mange historiene forteller, er det mange unge jenter som får livet sitt ødelagt fordi de har delt nakenbilder av seg selv. Fortell meg om hvilken risiko jeg løper ved å ha delt bilder av min nakne kropp er du snill. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand! Ved å ta nakenbilde av seg selv er man allerede utsatt for en risiko at andre får tak i bildet. Deles bildet med andre bør man forvente at bildet blir vist eller delt med andre. Som de mange historiene forteller, er det mange unge jenter som får livet sitt ødelagt fordi de har delt nakenbilder av seg selv. Om alle hadde delt bildet av seg selv naken så hadde ikke det vært verre enn noen andre problemer man har i dag. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Om alle hadde delt bildet av seg selv naken så hadde ikke det vært verre enn noen andre problemer man har i dag. Samme logikk som brukes i USA om våpen. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Fortell meg om hvilken risiko jeg løper ved å ha delt bilder av min nakne kropp er du snill. Nei, jeg vil heller oppfordre deg til å henge nakenbilder av deg selv runt omkring i nærmiljøet, så får du et mye bedre svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand!Hva er egentlig årsaken til at folk gjerne vil dele sånt ? (Se da bort fra de som blir manipulert og/eller trua til det, den problematikken forstår jeg). Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Det er soleklart at barn og unge vil fortsette å dele nakenbilder når såkalte "voksne" sier det ikke er noe galt i det. Dette er jo hinsides vett og forstand! Fra artikkelen: Hun understreket samtidig at moralisering over hva barn og unge gjør på nett ikke er et alternativ. Så, hadde du noe å bidra med, eller vil du sitte der i hjørnet og moralisere for deg selv? Endret 21. august 2019 av henrikwl Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Hva er egentlig årsaken til at folk gjerne vil dele sånt ? (Se da bort fra de som blir manipulert og/eller trua til det, den problematikken forstår jeg). Det er ikke alle som er tilfreds med "på soverommet, under dyna, med lyset av". Mange synes det kan være moro å gå og tirre hverandre i timesvis eller dagesvis, og da kan det å dele frekke bilder med hverandre være en helt essensiell del av et spennende sexliv. Endret 21. august 2019 av henrikwl Lenke til kommentar
missi Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Nei, jeg vil heller oppfordre deg til å henge nakenbilder av deg selv runt omkring i nærmiljøet, så får du et mye bedre svar. Nei, hvorfor skulle jeg det? Det et jo blotting. Du må klare å ha nyanser i hodet når du tenker, hvis ikke ender du bare opp med feil svar. Eller som nå, du har ikke svar. Lenke til kommentar
missi Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Hva er egentlig årsaken til at folk gjerne vil dele sånt ? (Se da bort fra de som blir manipulert og/eller trua til det, den problematikken forstår jeg). Hørt om sex, seksualitet, lekenhet og sånn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Hørt om sex, seksualitet, lekenhet og sånn?Sånn at "bor hjemme, får ikke ha besøk" fremtvinger foto/film show som substitutt ? Eller regnes kanskje foto/film en slags tryggere mellomting ? Endret 21. august 2019 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
missi Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Sånn at "bor hjemme, får ikke ha besøk" fremtvinger foto/film show som substitutt ?Eller regnes kanskje foto/film en slags tryggere mellomting ? Hvem i alle dager sa at dette bare var noe hjemmeboende tenåringer holder på med? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Fra artikkelen: Så, hadde du noe å bidra med, eller vil du sitte der i hjørnet og moralisere for deg selv? Moralisering er den store mangelvaren. Når voksne sier til unge at det er helt greit å dele nakenbilder, samtidig som mange får ødelagt livene sine pga disse nakenbildene, sier det seg selv hva som er galt. Men for alt i verden: Snakk ikke om moral. Den er visst den store styggedommen i verden. Det du skriver er typisk for å stoppe enhver debatt om manglende moral. Slike innlegg ser man overalt der ordet moral nevnes. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Moralisering er den store mangelvaren. Når voksne sier til unge at det er helt greit å dele nakenbilder, samtidig som mange får ødelagt livene sine pga disse nakenbildene, sier det seg selv hva som er galt. Men for alt i verden: Snakk ikke om moral. Den er visst den store styggedommen i verden. Det du skriver er typisk for å stoppe enhver debatt om manglende moral. Slike innlegg ser man overalt der ordet moral nevnes. Og det er utelukkende positivt. Du ser ut til å innbille deg at moral er noe objektivt som eksisterer uavhengig av mennesker. Det er det ikke. Moral er fullstendig subjektivt, både for hvert individ, hver familie, hver vennegjeng, hver subkultur og hvert samfunn man befinner seg i. Man får ikke livet sitt ødelagt av å legge ut nakenbilder. Det som ødelegger livet ens er mennesker som velger å gjøre uakseptable handlinger som går ut over uskyldige. Det er disse menneskene som er problemet, ikke handlingene til ofrene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå