ilpostino Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Er til våren ferdig med Webmaster studie på NæringsAkademiet og har planlagt å studere Nettverks-administrator til neste år. har tenkt på noroff da denne skolen ikke er *microsoft-infisert" men underviser i diverse nettverks-oppsett (linux/unix/novel/windows). noen her som har erfaring med denne skolen/studie? all tilbakemelding mottas med takk Lenke til kommentar
Hefner Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei! - Jeg holder på med det studiet nå. Har ikke annet enn positive ting å si om skolen og studiet. Prisen er jo noe stiv som du muligens vet, men hva betaler man ikke for en god utdanning den dag i dag ? :smile: Var det noe mere konkret du lurte på ? [ Denne Melding var redigert av: Hefner på 2002-03-05 13:42 ] Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Skolen er grei nok den , men ikke forvent at du faar noe jobb etter endt utdanning ved Noroff.. Jeg reiste ned hit til Australia etter endt utdanning ved NSA studiet ved Noroff. Her tar jeg en Bachelor grad i Network computing, planen er aa gaa videre for aa faa master grad. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Hva hadde du av kompetanse før du begynnte på Noroff? jeg hadde endel før jeg begynnte her, synes forrige semester var kjedelig ol da jeg kunne mesteparten fra før....fikk 1.75 og var nest best av 4 klasser (ca 90 stykker). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 har tenkt til å kombinere den webmaster-utdannelsen jeg tar nå med nettverks-administrator som begynner til høsten..... så håper jeg får jobb med de to utdanningene sammen..... Lenke til kommentar
Hefner Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Vel, vet ikke hvem spm. var rettet mot, men jeg hadde ihverfall erfaring i drift og vedlikehold av microsoft / novell-nettverk før jeg begynnte. Her er noen av bøkene som er pensum: Win 2k PRO/Server MCSE Boken om Linux Redhat 7.1 Bible Novell bok rettet mot CNA/CNE sertifisering CISCO CCNA Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 13:54, ilpostino skrev:har tenkt til å kombinere den webmaster-utdannelsen jeg tar nå med nettverks-administrator som begynner til høsten..... så håper jeg får jobb med de to utdanningene sammen..... Det er SINNSYKT vanskelig aa faa jobb innen IT i dag visst ikke du har hoyere utdanning.. Men jeg skal ikke ta motet fra deg altsaa, du kan jo self. veare heldig aa faa deg jobb etter Noroff.. Men slik som markedet er i dag saa er det ganske saa vanskelig. Men markedet gaar opp og ned hele tiden saa det kan veare mye bedre naar du er ferdig ved Noroff .. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 regner selvfølgelig ikke med å få jobb med en gang, er derfor jeg skal ta mer utdanning..... nettverksadministrator er det som faller meg mest naturlig...kanskej ta noe mer informatikk etter det igjen....har nemmelig hele 10 vektall med Java-programmering Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Selv om du er i Australia så kan du skru på norsk tastatur opsett og bruk ÆØÅ!!! Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 14:25, DeejPhant skrev:Selv om du er i Australia så kan du skru på norsk tastatur opsett og bruk ÆØÅ!!! To grunner til dette . 1. jeg gidder ikke 2. jeg skriver dette i Linux, saa naar jeg provde aa installere Norsk tastatur saa fucka X seg noe sinnsykt (Ikke spor meg hvorfor) Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 13:43, A_B_C_D_E_F skrev:Skolen er grei nok den , men ikke forvent at du faar noe jobb etter endt utdanning ved Noroff..Jeg reiste ned hit til Australia etter endt utdanning ved NSA studiet ved Noroff. Her tar jeg en Bachelor grad i Network computing, planen er aa gaa videre for aa faa master grad. JEg går på Noroff på NSA, etter hvert så kommer jeg til å flytte til Singapore, og etter det til Australia til monash.... Det jeg egentlig lurte på hvordan er nivået i både klassen og undervisningen, er det vanskelig å følge med eller? Hadde du mye programmerings kunnskaper før du begynnte på noroff? Frankey Kr.sand Kan gjerne sende meg en email på [email protected] Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 00:38, A_B_C_D_E_F skrev: Quote: On 2002-03-05 14:25, DeejPhant skrev: Selv om du er i Australia så kan du skru på norsk tastatur opsett og bruk ÆØÅ!!! To grunner til dette . 1. jeg gidder ikke 2. jeg skriver dette i Linux, saa naar jeg provde aa installere Norsk tastatur saa fucka X seg noe sinnsykt (Ikke spor meg hvorfor) Kanskje fordi at du ikke har norsk tasta tur? Jeg prøvde det selv en gang å simulere norsk tastatur, gikk dårlig for meg ass Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: JEg går på Noroff på NSA, etter hvert så kommer jeg til å flytte til Singapore, og etter det til Australia til monash....Det jeg egentlig lurte på hvordan er nivået i både klassen og undervisningen, er det vanskelig å følge med eller? Hadde du mye programmerings kunnskaper før du begynnte på noroff?FrankeyKr.sandKan gjerne sende meg en email på [email protected] Nivaaet paa undervisningen er helt topp, det er lett og folge med selv om alt gaar paa Engelsk. Halvparten av elevene er jo Asiatiske saa learerene tar hensyn til at mange elever ikke er saa flinke i Engelsk.. Aussies er generelt flinke til aa ta hensyn til at folk ikke har Engelsk som sitt morsmaal siden nesten alle innbyggerene her nede er fra Europa ..:smile: hehe Jeg hadde ingen programerings erfaring for jeg begynte paa Noroff.. Hvis du har planer om aa ta NSA 2 paa Noroff saa vil jeg anbefale paa det sterkeste aa ikke begynne paa 3 aars java naar du begynner paa Monash.. Altsaa visst du har NSA 2 fra Noroff kan du hoppe over CPE1001 og CP1004 (java fag) , dette er altsaa ikke aa anbefale . Dem fleste som gjor det sliter i 3001 (siste java) Jeg er saa trott som en boyd gaffel, saa det er ikke sikkert det jeg har skrevet er saa bra formulert .. - Kaare Kanon Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 så altså det du mente, var at hvis jeg går på NSA2, så burde jeg ikke gå videre på java på Monash, pga at det siste året på Monash er vanskelig (tenkte på java biten altså) Har dere prosjekt oppgaver eller oppgaver hvor dere skal ut til bedrifter å jobbe eller lignende? Jeg gleder meg å komme til Australia, men Singapore først. Engelsk er ikke noe problem siden kona er fra Singapore og der snakker de engelsk som det første språket. Det faget/linja du har valgt, hva går det ut på? Man har jo et hav av muligheter og slikt. Hvis jeg velger å ikke ta java på Monash, hva burde jeg velge istedenfor? Har du noe tips? Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 så det går phett ann å bygge på med videre studie etter en er ferdig med nettverks-admin på Noroff? hva mer enn Java-programmering er det? (har endel java-vektall fra før...så håper ikke det skal bli det største problemet) Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 10:53, frank_jarle skrev:så altså det du mente, var at hvis jeg går på NSA2, så burde jeg ikke gå videre på java på Monash, pga at det siste året på Monash er vanskelig (tenkte på java biten altså)Har dere prosjekt oppgaver eller oppgaver hvor dere skal ut til bedrifter å jobbe eller lignende?Jeg gleder meg å komme til Australia, men Singapore først. Engelsk er ikke noe problem siden kona er fra Singapore og der snakker de engelsk som det første språket.Det faget/linja du har valgt, hva går det ut på? Man har jo et hav av muligheter og slikt. Hvis jeg velger å ikke ta java på Monash, hva burde jeg velge istedenfor? Har du noe tips?FrankeyKr.sand Jeg og andre her nede mener du ikke har nok kunnskap til aa begynne paa java 3 ved monash naar du er ferdig med Noroff og har tatt java 1 og 2. Saa jeg anbefaler deg aa starte paa java 1 ved Monash, selv om du har faatt credit for java 1 og 2. Mener det er bedre aa faa knall karakterer i Java 1 og 2 her nede enn aa stryke paa java 3. Du er nodt til aa ta java 1,2 og 3 (Core subjects) men det er mange forskjellige electiv's du kan velge ..(som *nix sikkerhet , *nix koding , WEB programmering osv osv .. ) Er det saa noye da ? Her er det sol , billig ol og det er kanon goy aa studere her .. Ta en titt paa http://www.monash.edu.au og http://www.noroff.no Du har tatt NSA og NSA 2 ved Noroff eller ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 nope. studerte informatikk ved Høgskolen i Agder (kristiansand) for en liten stund siden. har ca 10 vektall. er som sagt en liten stund siden jeg tok det så jeg har sikkert ikke vondt av å ta litt rep på dette. (kurs 1 og 2 som du/dere nevner). Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 ..Jeg holder på med NSA nuh, 2. semester. Hvordan er det å programmere? Jeg liker veldig godt C++ jeg syntes det er litt merkelig at Monash har bestemt at Java programmering skal være core-subjects, jeg syntes det er litt bannalt jeg dah. Det burde være elective, hvis man jobber innen for linux og unix verdenen, så bruker man jo mye mer C og C++ enn det man bruker Java, ihvatfall alle de jeg har vært i kontakt med. Det jeg har lyst til å jobbe med er sikkerhet, så har du noe å anbefale, hvilken electives bør jeg velge. Akurat for øyeblikket så holder jeg på med Cisco delen, det er kjempe interresant, stresser litt med subnetting, siden man har det teoretiske og hva man faktisk kan gjøre, hva man skal forholde seg til osv. Når man er ferdig på Noroff, og skal videre på Monash. Hva burde man velge av fag, er det noen valgfrie fag eller?? Fankey Kr.sand [ Denne Melding var redigert av: frank_jarle på 2002-03-06 22:33 ] Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Skolen er ikke noe annet en latterlig, og bør skys som pesten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå