xzt Skrevet 17. august 2019 Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 Hei.Jeg har noe som plager meg. Jeg leier hos en der vi deler samme nett og de har chromecast som alltids viser på skjermene mine, youtube, mobilen osv. Det har hendt alt for mange ganger nå at jeg kommer borti dette ikonet og det kommer opp at det sendes til "hjemmestuen". Har ikke peiling på om det kommer opp hos dem men det er ganske så flaut. Hvordan funker dette? kommer det opp hos dem med en gang? Vet jeg har sendt kattefilmer, actionfilmer og et par ganger voksenfilmer for å si det sånn. Og de har små barn...er det noen måte jeg kan skjule meg chromecasten eller ta vekk dette ikonet som alltid viser?Er lite teknisk av meg så takk hvis du kan hjelpe. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. august 2019 Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 Om du er koblet på gjestenett trådløst så kan en del rutere separere dette nettet fra resten av nettverket. Et annet alternativ er å sette opp vlan om ruter støtter dette. I Chrome kan du skru av casting funksjonen. How to finner du i denne reddit posten Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 17. august 2019 Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 (endret) Hei. Jeg har noe som plager meg. Jeg leier hos en der vi deler samme nett og de har chromecast som alltids viser på skjermene mine, youtube, mobilen osv. Det har hendt alt for mange ganger nå at jeg kommer borti dette ikonet og det kommer opp at det sendes til "hjemmestuen". Har ikke peiling på om det kommer opp hos dem men det er ganske så flaut. Hvordan funker dette? kommer det opp hos dem med en gang? Vet jeg har sendt kattefilmer, actionfilmer og et par ganger voksenfilmer for å si det sånn. Og de har små barn... er det noen måte jeg kan skjule meg chromecasten eller ta vekk dette ikonet som alltid viser? Er lite teknisk av meg så takk hvis du kan hjelpe. Når en deler nett på denne måten så kan en se det slik at en sparer seg utgiften for ett abonnement. For å ta mildt i så la oss si det sparer inn 200 kr mnd. 200 kr x12 blir 2400 kr. Er målet å spare seg til gris så får en nesten ta ulempene som følger med. Tror kanskje ikke huseier er så lysten på at ungene skal sitte å se på ei jente som får ett kjønnsorgan av dimensjoner trykt langt bak i drøvelen og dobbelt så langt forbi der igjen, eller motorsag massakren. Ser for meg ungene sitter der med de klinkekule øynene Ja, så er det kjedelig/kleint for deg også. Hva som er avtalen her eller hvordan det burde gjøres får jo nesten bli opp til dere å avgjøre. Det kommer jo helt an på hvordan det lar seg gjøre også, hva som er det fra tidligere osv. En løsning som er nevnt er en router med støtte for VLAN. Det jeg ser for meg her er en USG, en switch (trenger ikke være akkurat den men den er veldig praktisk) og ett AP. Regner en på dette så blir det jo ikke så utrolig kostbart og er spart inn på litt over året. Som sagt så kommer det an på hva som er der fra tidligere, er det fiber? Uansett, ville nevnt problemet til huseier slik at dere kunne funnet en ideell løsning på det. Endret 17. august 2019 av FranZe Lenke til kommentar
xzt Skrevet 17. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 okei takk for svar og hjelpen tror jeg lar det være og satser på han ikke har sett noe han ikke skulle sett. Har ikke fått klage enda så får bare være litt forsiktig med hvor jeg trykker Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. august 2019 Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 Du kan enkelt lage deg et subnett med en egen ruter, som du kobler deg på. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. august 2019 Rapporter Del Skrevet 17. august 2019 Du skal kunne skru av casting på Android og. Burde være i innstillinger -> Google -> Mediekontroller for casting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå