Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd maskin, psu lager nå pipelyd etter hdd install

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å skru av strømmen på PSUen for så å "skru på" PCen mens PSUen fortsatt er av (Slik at kondensatorene tømmes),
prøv så å start opp igjen uten den nye HDDen koblet til.

Er liten sjans for at dette gjør noe,
men skader ikke å prøve,
mest sannsynlig at PSUen har tatt kvelden som geir__hk sier,
dette kan være ren slitasje eller at du hadde maks uflaks og fikk gitt den en skikkelig karamell med statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Kjøp ny PSU. Prøv den nye. Hvis det virker, har du feildiagnostisért. Hvis det ikke virker, kan du selge den til 90% av ny pris, og du har fått eliminért én kilde. Eller ta vare på den hvis du vil ha en i reserve. Uansett har du den i reserve til du eventuelt får solgt den.

Lenke til kommentar

Ja, er nok desverre at den har tatt kvelden ? jeg er ikke så flink med slikt. Så må spørre igjen; kan jeg bytte ut bare psu med en ny? Eller må jeg inn med nye kabler overalt og?

Psu: Chieftec Super Series 750W PSU

Hk: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3

Endret av technicality
Lenke til kommentar

PSUen du har er veldig dårlig! Den bør du kvitte deg med fortest mulig! Den kan ta livet av alle komponentene i PCen din pga den ikke har noe fungerende vern.

Anbefalninger?

Og må jeg inn med alle kabler eller holder det å bare bytte selve psu

Jeg vet den vil komme med nye kabler, men jeg er ikke så dreven på dette og vil helst ikke ta helt av

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Har du flere hdd? har du prøvd å bruke andre "strøm"kabler til hdd? å kanskje andre sata kabler?

Husk å ikke bruk de gamle kablene på ny PSU, da svir du alle komponenter!

Strøm er oem, nytt sett (for de selges komplett) er 800 per... Og siden de gamle ikke skulle brukes så må vel det også gjelde andre kabler som ikke fulgte med psu

Sata kabler har jeg prøvd og prøvd til jeg gikk tom for kabler

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tenkte produsentens psu sine strømkabler :)  aldri bland andre merker eller serier!

Men virker som du har prøvd det meste!

Next step er vel å prøve hdd i en annen pc, finner du den ikke der så er den mest sannsynlig gåen. 

Den gamle PSUen du hadde, er jeg veldig redd for har drept hdd din, samt kanskje andre komponentener, for den er farlig :O

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da trenger jeg en maskin å koble den til også ? og den blir ubrukelig for meg etter å ha testet diskene. Inventaret i den er nok på tide å bytte ut alt av uansett. Får håpe på det beste og putte de til siden til resten av inventaret dukker opp.

Takk for alle svar så langt.

Om noen har noen builds de vil promotere/et av byggesettene på komplett f.eks så takker jeg så mye for det, da jeg har falt av for lengst.

Er i spoons build tråd så kanskje en av de. Men foretrekker å plukke opp samlet på komplett, da jeg bla har et gavekort å svi av der, pluss komplett club poeng å samle ?

Lenke til kommentar

tenkte produsentens psu sine strømkabler :) aldri bland andre merker eller serier!

Men virker som du har prøvd det meste!

Next step er vel å prøve hdd i en annen pc, finner du den ikke der så er den mest sannsynlig gåen.

Den gamle PSUen du hadde, er jeg veldig redd for har drept hdd din, samt kanskje andre komponentener, for den er farlig :O

Håper ikke det :(

Lenke til kommentar

Da trenger jeg en maskin å koble den til også og den blir ubrukelig for meg etter å ha testet diskene. Inventaret i den er nok på tide å bytte ut alt av uansett. Får håpe på det beste og putte de til siden til resten av inventaret dukker opp.

Takk for alle svar så langt.

Om noen har noen builds de vil promotere/et av byggesettene på komplett f.eks så takker jeg så mye for det, da jeg har falt av for lengst.

Er i spoons build tråd så kanskje en av de. Men foretrekker å plukke opp samlet på komplett, da jeg bla har et gavekort å svi av der, pluss komplett club poeng å samle

De fleste har tilgang til en annen pc, laptop etc :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...