technicality Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Hei, som tittelen sier, satte inn ekstra harddisk i stasjonær maskinen, nå vil den ikke skru seg på og jeg hører en pipe/whine lyd fra psu som ikke slutter før jeg skrur av strøm/ drar ut støpsel. Har forsøkt å ta ut strømkabel til nye disken, hjelper ikke. Noen råd/tanker? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Er vel PSU som har tatt kvelden tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Prøv å skru av strømmen på PSUen for så å "skru på" PCen mens PSUen fortsatt er av (Slik at kondensatorene tømmes),prøv så å start opp igjen uten den nye HDDen koblet til. Er liten sjans for at dette gjør noe,men skader ikke å prøve,mest sannsynlig at PSUen har tatt kvelden som geir__hk sier,dette kan være ren slitasje eller at du hadde maks uflaks og fikk gitt den en skikkelig karamell med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Kjøp ny PSU. Prøv den nye. Hvis det virker, har du feildiagnostisért. Hvis det ikke virker, kan du selge den til 90% av ny pris, og du har fått eliminért én kilde. Eller ta vare på den hvis du vil ha en i reserve. Uansett har du den i reserve til du eventuelt får solgt den. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Mange nettbutikker har åpent kjøp, feks Elkjøp har 50 dagers åpent kjøp! Så du får igjen pengene dine.Men uansettm hadde vert greit viss du kom med specs av PCen din, navn og modell av psu å alt annet Lenke til kommentar
technicality Skrevet 17. august 2019 Forfatter Del Skrevet 17. august 2019 (endret) Ja, er nok desverre at den har tatt kvelden ? jeg er ikke så flink med slikt. Så må spørre igjen; kan jeg bytte ut bare psu med en ny? Eller må jeg inn med nye kabler overalt og? Psu: Chieftec Super Series 750W PSU Hk: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3 Endret 17. august 2019 av technicality Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 PSUen du har er veldig dårlig! Den bør du kvitte deg med fortest mulig! Den kan ta livet av alle komponentene i PCen din pga den ikke har noe fungerende vern. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 17. august 2019 Forfatter Del Skrevet 17. august 2019 (endret) PSUen du har er veldig dårlig! Den bør du kvitte deg med fortest mulig! Den kan ta livet av alle komponentene i PCen din pga den ikke har noe fungerende vern.Anbefalninger? Og må jeg inn med alle kabler eller holder det å bare bytte selve psu Jeg vet den vil komme med nye kabler, men jeg er ikke så dreven på dette og vil helst ikke ta helt av Endret 17. august 2019 av technicality Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Alltid bruke kabler som følger med hver enkelt strømforsyning. Dette da det ikke finnes noen pinout standard på modulære psu kabler. Så med å ikke bruke de rette medfølgende kablene kan du risikere å lage kortslutninger med alt det dette medfører. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Kommer helt an på budsjettet ditt Men kan anbefale generelt EVGA SuperNova G3 serien Lenke til kommentar
technicality Skrevet 17. august 2019 Forfatter Del Skrevet 17. august 2019 Takk for svar Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444 Har ikke oppdatert siste par mnd, men er allikevel ikke noe nytt som er kommet som er verdt å skrive inn med unntak av noen high end PSUer. 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 24. august 2019 Forfatter Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Da har jeg satt inn ny psu Nå finner ikke maskinen harddisker... Føler ikke noe vibrasjoner eller hører det spinner. Ser de ikke i bios heller. Byttet sata porter Koblet de til en og en. Ingen forskjell Endret 24. august 2019 av technicality Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Har du flere hdd? har du prøvd å bruke andre "strøm"kabler til hdd? å kanskje andre sata kabler?Husk å ikke bruk de gamle kablene på ny PSU, da svir du alle komponenter! Lenke til kommentar
technicality Skrevet 24. august 2019 Forfatter Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Har du flere hdd? har du prøvd å bruke andre "strøm"kabler til hdd? å kanskje andre sata kabler? Husk å ikke bruk de gamle kablene på ny PSU, da svir du alle komponenter! Strøm er oem, nytt sett (for de selges komplett) er 800 per... Og siden de gamle ikke skulle brukes så må vel det også gjelde andre kabler som ikke fulgte med psu Sata kabler har jeg prøvd og prøvd til jeg gikk tom for kabler Endret 24. august 2019 av technicality 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) tenkte produsentens psu sine strømkabler aldri bland andre merker eller serier!Men virker som du har prøvd det meste!Next step er vel å prøve hdd i en annen pc, finner du den ikke der så er den mest sannsynlig gåen. Den gamle PSUen du hadde, er jeg veldig redd for har drept hdd din, samt kanskje andre komponentener, for den er farlig :O Endret 24. august 2019 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Harddisker kan man sjekke med en sånn https://www.komplett.no/product/857233/datautstyr/lagring/harddiskerssd/dokkingstasjoner/icy-box-docking-station-hdd Lenke til kommentar
technicality Skrevet 25. august 2019 Forfatter Del Skrevet 25. august 2019 Harddisker kan man sjekke med en sånn https://www.komplett.no/product/857233/datautstyr/lagring/harddiskerssd/dokkingstasjoner/icy-box-docking-station-hdd Da trenger jeg en maskin å koble den til også ? og den blir ubrukelig for meg etter å ha testet diskene. Inventaret i den er nok på tide å bytte ut alt av uansett. Får håpe på det beste og putte de til siden til resten av inventaret dukker opp. Takk for alle svar så langt. Om noen har noen builds de vil promotere/et av byggesettene på komplett f.eks så takker jeg så mye for det, da jeg har falt av for lengst. Er i spoons build tråd så kanskje en av de. Men foretrekker å plukke opp samlet på komplett, da jeg bla har et gavekort å svi av der, pluss komplett club poeng å samle ? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 25. august 2019 Forfatter Del Skrevet 25. august 2019 tenkte produsentens psu sine strømkabler aldri bland andre merker eller serier! Men virker som du har prøvd det meste! Next step er vel å prøve hdd i en annen pc, finner du den ikke der så er den mest sannsynlig gåen. Den gamle PSUen du hadde, er jeg veldig redd for har drept hdd din, samt kanskje andre komponentener, for den er farlig :O Håper ikke det Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Da trenger jeg en maskin å koble den til også og den blir ubrukelig for meg etter å ha testet diskene. Inventaret i den er nok på tide å bytte ut alt av uansett. Får håpe på det beste og putte de til siden til resten av inventaret dukker opp. Takk for alle svar så langt. Om noen har noen builds de vil promotere/et av byggesettene på komplett f.eks så takker jeg så mye for det, da jeg har falt av for lengst. Er i spoons build tråd så kanskje en av de. Men foretrekker å plukke opp samlet på komplett, da jeg bla har et gavekort å svi av der, pluss komplett club poeng å samle De fleste har tilgang til en annen pc, laptop etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå