NTB - digi Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 All helikoptertrafikk til og fra oljeplattformer i nord stanset på grunn av russisk millitærøvelse Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) https://en.wikipedia.org/wiki/Tit_for_tat Skulle ønske vi hadde mer opplyste mennesker som styrte dette landet. Så slipper vi og surre oss fast i gammel menneskelig psykologi. Og få konsekvenser som dette og mer. Nå blir forsvaret i Norge forbanna, planlegger allerede neste Nato øvelse på russer grensa. Så blir Russerne forbanna, så planlegger de neste øvelse på grensa... etc etc. Høyst på tide og komme ut av denne primitive tankegangen. Endret 16. august 2019 av DirekteDemokrati 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Jøss. Hente "nyheter" fra en blogg. En blogg som har en annen agenda enn å bedrive informasjon. 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Høyst på tide og komme ut av denne primitive tankegangen. Hvis du tror hele jorden skal folde hender og synge "vi shall overcome" og leve lykkelig i et utopia sier jeg lykke til Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) Hvis du tror hele jorden skal folde hender og synge "vi shall overcome" og leve lykkelig i et utopia sier jeg lykke til Putin er ikke en vanskelig nøtt og knekke. Penger. La oss si i stede for og bruke så si hele oljefondet til og investere i USA. Om vi investerte litt i Russland (aka gi han penger i lommen) om dette er moralsk vanskelig har vi gjort det samme med amerikanerne lenge. Bare litt mindre åpenbart Så vi han bli Norges beste venn. Han er en grisk faan som vil bare ha mest mulig penger til seg selv. Så han er enkel og kjøpe. Og det jeg baserer det på er måten han tok kontroll over Russland på, han tok den rikeste fyrn i landet. Puttet han i et bur og viste han til de andre rike på nasjonalt TV. Så ringer resten av de rike "Putin, hva skal jeg gjøre for og ikke havne i et bur" Ryktes at svaret hans var bare "50%" Penger som ikke går til den russiske stat. Men hans lomme. Derfor mange antar at han er den rikeste person i verden. Selv om vi ikke aner. Vi kjøper innflytelse over hele verden, kjøp litt der og. Tjener ikke en dritt på og holde enorme øvelser i landet og provosere dem som feks Trident Juncture var. Endret 16. august 2019 av DirekteDemokrati 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Putin er ikke en vanskelig nøtt og knekke. Penger. Jeg vet ikke, har han noen økonomiske interesser i Krim-halvøya og Ukraina ? 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) Øvelsen til russerne er et direkte resultat av at regjeringen med god hjelp av arbeiderpartiet gikk inn for å legge ned og flytte Natos viktigste base på Andøya til Evenes og pga det er kompetansen smuldret bort på norsk overvåkingskompetanse og USA rykker inn på Andøya og nærmer seg Russland. Altså har regjeringen og arbeiderpartiet ført oss tilbake til ett kald krigs nivå. Endret 16. august 2019 av ACYBN18O 6 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) Jeg vet ikke, har han noen økonomiske interesser i Krim-halvøya og Ukraina ? Det er pga militær strategi/handel. De leaset landet der basen demmes så. Og Ukraina luktet på NATO medlemskap. Evt Ukraina i NATO og de blir kastet ut fra basen din så mister de meste av sin tilstedeværelse i svarte havet. Valgene var stole på Ukraina og at de ikke lar jeg bøye av amerikansk inflytelse. (USA vil veldig gjerne at de skal miste sin tilstedeværelse der) Evt nekte og dra, noe med Ukraina i NATO mulig kan utløse artikkel 5 om det blir konflikt. Eller bare ta det nå. Stormakter som USA, Russland, Kina, England etc. Lar så si aldri sin fremtid ligge i andre sine hender. England hadde lett invandert Norge om det var for demmes interesse. Evt sikre et militært viktig punkt. Det så vi i annen verdenskrig. USA tok også Island mot sin vilje. Bare se på USA og historien i midt østen. Alt det er for og kontrollere sin energi tilgang. De vil ikke bli holdt "gissel" av noen mindre nasjoner. Som de ble under oljekrisen på 70tallet. Men må du ikke tro alt som skjer der borte er for hans profitt. Han har et land og lede og. Og det er hans beste ønske at de er militært sikkert. For ja, du vet hva som skjer med "diktatorer" som faller. Russland gjør absolutt det dem kan for ikke utløse artikkel 5. Utløse den er akkurat det samme som Putin tar selvmord. Og lede et land, må du tenke lengre enn her og nå. Endret 16. august 2019 av DirekteDemokrati 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Og lede et land, må du tenke lengre enn her og nå. Overta et annet land med makt har skjedd i alle år og vil skje i alle kommende år, spørmålet er politisk og samarbeid med andre land gir styrke. Hva som vi skje om "la oss si om 10 år" vet ingen, men Kina og Russland sammen kan lage mye røre hvis de vil. USA har gjort mye for og fremme sine egeninteresser men det blir vanskeligere og vanskeligere for dem og fortsette i de baner med en større og større populasjon med liberalister i det landet. Lenke til kommentar
OleBen Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Jeg vet ikke, har han noen økonomiske interesser i Krim-halvøya og Ukraina ?Det er pga militær strategi/handel. De leaset landet der basen demmes så. Og Ukraina luktet på NATO medlemskap. Evt Ukraina i NATO og de blir kastet ut fra basen din så mister de meste av sin tilstedeværelse i svarte havet. Valgene var stole på Ukraina og at de ikke lar jeg bøye av amerikansk inflytelse. (USA vil veldig gjerne at de skal miste sin tilstedeværelse der) Evt nekte og dra, noe med Ukraina i NATO mulig kan utløse artikkel 5 om det blir konflikt. Ukraina kan etter hva jeg har lest ikke få NATO medlemskap så lenge landet har pågående grensekonflikt. ( https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bVaR5/ukraina-vil-inn-i-nato-innen-2020 )Så det kan også være en medvirkende årsak til at Russland tok Krim og støtten til opprøret i øst. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå