Gå til innhold

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil


Anbefalte innlegg

Jeg kvittet meg heldigvis med den bilen, det var altså ikke så bra som menigheten hypet det til.

En helt grei bil, for all del, verken forferdelig eller fantastisk. Den passet vel bare ikke så bra for min bruk/behov.

 

Så du mener det var utrolig at du fikk deg til å kjøpe denne bilen, men den var helt greit men passet ikke dine behov? Mye rare greier ute å går her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig tingen med Tesla. Det er mye hypet, men ulempene snakker ingen om, de dukker opp etterhvert som man bruker bilen.

Bilen virker ekstremt imponerende i starten, sånn med tanke på krefter i bilen, respons osv. Men ulempene kommer til syne etterhvert. og til slutt blir det riktig så plagsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig tingen med Tesla. Det er mye hypet, men ulempene snakker ingen om, de dukker opp etterhvert som man bruker bilen.

Bilen virker ekstremt imponerende i starten, sånn med tanke på krefter i bilen, respons osv. Men ulempene kommer til syne etterhvert. og til slutt blir det riktig så plagsomt.

 

Føler det er stor overvekt på ulempene jeg, så og si det som går igjen på repeat overalt. Dog er heldigvis min erfaring ikke slik, og glad for det. Men igjen er det mange som har dårlige erfaringer, og det er jo ikke bra.

 

Forøvrig var det ikke spørsmålet mitt, men det er nå så :) 

Lenke til kommentar

Ser ut som Model 3 ruster fort også. Allerede etter 1 måned er det rustdannelse ifølge en finsk eier. Man kan virkelig lure på hvilke verdi disse bilene vil få etterhvert. Kan ikke være rare greiene hvis slikt er vanlig. Alt tyder på at Tesla kutter på kvaliteten for å spare.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som Model 3 ruster fort også. Allerede etter 1 måned er det rustdannelse ifølge en finsk eier. Man kan virkelig lure på hvilke verdi disse bilene vil få etterhvert. Kan ikke være rare greiene hvis slikt er vanlig. Alt tyder på at Tesla kutter på kvaliteten for å spare.

 

 

Tar det Joni skriver med en klype salt. Virker som han har vært på alle Tesla forum i verden og lagt ut klagehistorier. Inkl elbilforum.no og Tesla Model 3 Norge, Tesla Owners Club Norway facebooksidene. Virker rett og slett bare som han ønsker å sverte Tesla annet enn å faktisk finne en løsning på problemene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen tror lakkeringsproblemene er et unntak, så er det ingenting som tyder på det. 

 

I have 23 finnish friends who has these same issues. Tesla calls it normal??!!?!

 

Men nå gjelder jo heller ikke bare dette "Tesla Joni" og det han hevder. Det gjelder ifølge tilbakemeldinger svært mange, inkl. artikkelen til denne tråden.

 

Helt utrolig at det er mulig. Enda mer utrolig er hvordan dette merket er hauset opp når de leverer så ekstrem laber kvalitet. Munro kalte Model 3 "90 talls Kia kvalitet" og det er meget berettiget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke værst å ha 23 venner som kjører samme bil  :rofl:

 

Han fyren der spammer jo ned alt som er av forum og facebook sider.

 

Den lånebilen jeg prøvde, hadde ingen lakkfeil som jeg kunne se, den var uten skvettlapper og hadde ingen flassing på kanaler eller bak hjulbuer. Husker ikke km stand men kunne det være noe rundt 15.000-20.000 mon tro.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå har faktisk denne Joni hatt sin bil inspisert av en autorisert gods inspector via Finland chamber of commerce som har skrevet en rapport som bemerker det samme om rustdannelse.

https://www.thedrive.com/tech/29257/finnish-tesla-model-3-inspection-reveals-soft-thin-under-spec-paint

Nå skal det altså være akseptert at det er lotteri å kjøpe en bil til 4-500 tusen samt at man blir hengt ut om man sier ifra.

 

Han fyren der spammer jo ned alt som er av forum og facebook sider.

Når produsenten blankt avviser han er vel ikke det så rart.

 

.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har faktisk denne Joni hatt sin bil inspisert av en autorisert gods inspector via Finland chamber of commerce som har skrevet en rapport som bemerker det samme om rustdannelse.

https://www.thedrive.com/tech/29257/finnish-tesla-model-3-inspection-reveals-soft-thin-under-spec-paint

Nå skal det altså være akseptert at det er lotteri å kjøpe en bil til 4-500 tusen samt at man blir hengt ut om man sier ifra.

 

Når produsenten blankt avviser han er vel ikke det så rart.

 

.

 

Det er mange som er fornøyde med bilene sine i Model 3 gruppa på facebook og som ikke har problemer, verken teknisk eller med lakkering, bare så det er sagt.

 

At Tesla leverer ut biler med mangefull lakkering er slettes ikke bra, og søksmål er kanskje eneste løsningen for å få oppmerksomheten deres på dette så de skjerper seg.

 

Du kan levere tilbake bilen etter 7 dager/1600km om du ikke er fornøyd, eller du kan nekte å ta den imot på leveringen om den har mangler.

 

Jeg har valgt å ta sjansen på en TM3, for å slippe diesel og bensinmotor helvette, med gjevnlige servicer på motor og girkasse, ulyder, lekkasjer, egr problemer, turboras, svinghjul, biler som ikke starter, biler som fusker and the list goes on and on. Det er er så vanvittig mye som kan gå i dass på en forbrenningsmotor.

 

Jeg har skrudd bil i 15år, så har vært borti det meste av dritten.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Nå har faktisk denne Joni hatt sin bil inspisert av en autorisert gods inspector via Finland chamber of commerce som har skrevet en rapport som bemerker det samme om rustdannelse.

https://www.thedrive.com/tech/29257/finnish-tesla-model-3-inspection-reveals-soft-thin-under-spec-paint

Nå skal det altså være akseptert at det er lotteri å kjøpe en bil til 4-500 tusen samt at man blir hengt ut om man sier ifra.

 

Når produsenten blankt avviser han er vel ikke det så rart.

 

.

 

Det er mange som er fornøyde med bilene sine i Model 3 gruppa på facebook og som ikke har problemer, verken teknisk eller med lakkering, bare så det er sagt.

 

At Tesla leverer ut biler med mangefull lakkering er slettes ikke bra, og søksmål er kanskje eneste løsningen for å få oppmerksomheten deres på dette så de skjerper seg.

 

Du kan levere tilbake bilen etter 7 dager/1600km om du ikke er fornøyd, eller du kan nekte å ta den imot på leveringen om den har mangler.

 

Jeg har valgt å ta sjansen på en TM3, for å slippe diesel og bensinmotor helvette, med gjevnlige servicer på motor og girkasse, ulyder, lekkasjer, egr problemer, turboras, svinghjul, biler som ikke starter, biler som fusker and the list goes on and on. Det er er så vanvittig mye som kan gå i dass på en forbrenningsmotor.

 

Jeg har skrudd bil i 15år, så har vært borti det meste av dritten.

Det hva da svært hvor mange feil du har hatt på dine biler. Om dette er sant det du skriver her, er noe annet. Hvis du ikke har hatt en Lada da.

Lenke til kommentar

Det er mange som er fornøyde med bilene sine i Model 3 gruppa på facebook og som ikke har problemer, verken teknisk eller med lakkering, bare så det er sagt.

Men er det ikke litt skummelt å se hvordan uheldige folk som har fått en dårlig bil bli behandlet? Han må altså skrike ut for å få den oppmerksomheten han trenger, samt betale for å få bilen sjekket selv - som er komplett enig med han. Han har betalt for et uferdig produkt, og produsenten har ikke ønsket å utbedre feilene. 

 

Er det rart han skriver mye på nett om problemet, når han uten tvil er urettferdig behandlet? 

 

Du kan levere tilbake bilen etter 7 dager/1600km om du ikke er fornøyd, eller du kan nekte å ta den imot på leveringen om den har mangler.

 

Virker som om det er enklere sagt enn gjort. Er flere som har klaget angående dette. 

Lenke til kommentar

Det hva da svært hvor mange feil du har hatt på dine biler. Om dette er sant det du skriver her, er noe annet. Hvis du ikke har hatt en Lada da.

Jeg prater ikke på mine biler, men generelt på forbrenningsmotorer

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Men er det ikke litt skummelt å se hvordan uheldige folk som har fått en dårlig bil bli behandlet? Han må altså skrike ut for å få den oppmerksomheten han trenger, samt betale for å få bilen sjekket selv - som er komplett enig med han. Han har betalt for et uferdig produkt, og produsenten har ikke ønsket å utbedre feilene. 

 

Er det rart han skriver mye på nett om problemet, når han uten tvil er urettferdig behandlet? 

 

Virker som om det er enklere sagt enn gjort. Er flere som har klaget angående dette. 

 

Jeg hadde blitt forbanna selv, uten tvil. Men jeg nekter å tro alle bilene er slik.

 

Tesla bør absolutt annerkjenne lakkproblemene og gjøre noe med det, skal de overleve så er de bare nødt til det.

 

Jeg er selfølgelig spent på hvordan disse bilene tåler Norsk vinter med den vanvittige saltinga vi har her på berget.

 

Planen min er skvettlapper og foliering, og så får jeg se om det blir noe ekstra rustbeskyttelse, det er ikke dumt uansett hvilket merke man kjører.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...