Gå til innhold

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil


Anbefalte innlegg

6 mnd service tid, og du er godt fornøyd?

Aldri hatt slik ventetid, sist kom de på en uke. Alltid fikset alt av småting, som er det eneste jeg har hatt.

 

Fokuset er nok alt for stort på de som skriker høyest, det er mange "undersøkelse" på forumene hvor andelen store problemer viser seg å være lavt.

 

Er dog veldig kjipt for de det gjelder, ingen tvil om det. Men har ikke en eneste grunn for å ikke kjøpe Tesla igjen. For 4 gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte meg for 3 år siden å aldri kjøpe Tesla etter å ha hørt om alle feil/mangler ved nye biler. Står definitivt fortsatt ved det jeg sa da. Skal bli interessant å se ila 2019/2020 hvordan Tesla klarer seg, med tanke på alle elbiler som står i kø for å entre markedet fremover nå. Vil tro at stort sett alle disse merkene har serviceapparatet sitt mye mer på stell enn det Tesla har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

6 mnd service tid, og du er godt fornøyd?

Aldri hatt slik ventetid, sist kom de på en uke. Alltid fikset alt av småting, som er det eneste jeg har hatt.

 

Fokuset er nok alt for stort på de som skriker høyest, det er mange "undersøkelse" på forumene hvor andelen store problemer viser seg å være lavt.

 

Er dog veldig kjipt for de det gjelder, ingen tvil om det. Men har ikke en eneste grunn for å ikke kjøpe Tesla igjen. For 4 gang.

Selvfølgelig kommer det Tesla eiere at dette ikke stemmer i det hele tatt og sier dette er storm i vann glasset ? hvorfor hel på dere slik egentlig?

Alt negative som kommer mot Tesla er en konspirasjon teori eller Tesla hatere i følge dere ?

Endret av jendor1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er bilene som leveres Europa blitt rustbeskyttet eller risikerer vi å høre om flere rustproblemer med ett år gamle Tesla sommeren 2020 slik tilfelle er med ett år gamle TM3 i Canada?

 

https://insideevs.com/news/363703/more-tesla-model-3-paint-problems/

 

Er ikke Tesla klar over at Norge, Canada og andre vinterland har veier som bader i salt hele vinteren? Er bilen i denne artikkelen unntaket? Brodern vurderer Model 3, og selv om jeg er skeptisk til selskapet har jeg begynt å vurdere en selv, men dette her er jo ganske urovekkende.

 

Min Honda Accord fra 2009 er fremdeles rustfri.

Jeg ville holdt meg langt unna Model 3, om ikke man selv ønsker å modifisere bilen slik at den passer norske forhold. Oppsamling av snø, salt, sand og slaps om vinteren er oppskriften på senere problemer med den bilen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er også grove designfeil på bilen som gjør at man vil dra håret sitt ut etterhvert.

 

https://youtu.be/Bj78E1dArdI

 

https://youtu.be/hCv_Ha0oWjE

Var ikkje klar over at trunken bak er såpass dårlig designa at regnvann og etter kvart snø/slaps renner rett ned i bagasjerommet når man åpner luka. Blir mange sure fjes når di etter kvart oppdager den designfeilen. Har dette kome fram på reviews av model 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikkje klar over at trunken bak er såpass dårlig designa at regnvann og etter kvart snø/slaps renner rett ned i bagasjerommet når man åpner luka. Blir mange sure fjes når di etter kvart oppdager den designfeilen. Har dette kome fram på reviews av model 3?

Dette er fikset med ny pakning. Men snø vill naturligvis dette inn om en ikke fjerner det. Men vann er ikke ett problem.

 

Hilsen model 3 kjører på vestlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer det Tesla eiere at dette ikke stemmer i det hele tatt og sier dette er storm i vann glasset hvorfor hel på dere slik egentlig?

Alt negative som kommer mot Tesla er en konspirasjon teori eller Tesla hatere i følge dere

Tror mer på at Tesla-eiere er veldig fornøyde, og at service er et produkt av enorm vekst, slik tallenes tale og tilfredshetsbarometerne viser. Det er mange som ikke selger biler og henger seg fast i at Tesla har problemer med service.

 

Det ville antagelig alle andre hatt også, ingen andre har bilene, og har ikke gjort seg erfaringen.

 

Når systemet er at alle får bil samtidig, kan ikke serviceapparat skaleres tilsvarende at dette er vanlig.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

 

Det er også grove designfeil på bilen som gjør at man vil dra håret sitt ut etterhvert.

 

 

Var ikkje klar over at trunken bak er såpass dårlig designa at regnvann og etter kvart snø/slaps renner rett ned i bagasjerommet når man åpner luka. Blir mange sure fjes når di etter kvart oppdager den designfeilen. Har dette kome fram på reviews av model 3?

Bor på vestlandet og har ikke hatt det problemet med vann,fikk bilen i mars.. er nok fixet på min model 3.. det med grushaug er nok heller et ekstremt tilfelle..hvilken vei kjører du på når du klarer å plukke opp så store stener??

Er ingen tesla fan men steike for en god bil..en fryd å kjøre..Prøv nå i det minste å kjør en modell 3.. du vil garantert ikke bli skuffet..Hadde før denne en audi A4 avant S line 130hk TDi 2004, og det var som å kjøre en traktor etter noen uker i 3en. ble selv veldig overrasket da jeg likte audien veldig godt etter å hatt den i 10 år..

Endret av Jaitheibe-a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestemte meg for 3 år siden å aldri kjøpe Tesla etter å ha hørt om alle feil/mangler ved nye biler. Står definitivt fortsatt ved det jeg sa da. Skal bli interessant å se ila 2019/2020 hvordan Tesla klarer seg, med tanke på alle elbiler som står i kø for å entre markedet fremover nå. Vil tro at stort sett alle disse merkene har serviceapparatet sitt mye mer på stell enn det Tesla har.

Godt mulig du får bedre service hos Nissan eller Kia om du kjøper en bil fra dem.

Men det blir litt som å skulle ha ny sofa, men heller kjøper en campingstol fordi selgeren var hyggeligere..

 

Model 3 som bil er så sykt mye bedre enn alle konkurrentene..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Har kjørt Tesla i fire år og har hatt noe smårusk med bilene, hvilket Service flott har ryddet opp i. Har alle gangene fått erstatningsbil og servicen for øvrig har vært upåklagelig.

 

6 mnd service tid, og du er godt fornøyd?

Hvem har hatt seks måneders servicetid? Ikke jeg. Det lengste er fjorten dager i påvente av deler.

Lenke til kommentar

Var ikkje klar over at trunken bak er såpass dårlig designa at regnvann og etter kvart snø/slaps renner rett ned i bagasjerommet når man åpner luka. Blir mange sure fjes når di etter kvart oppdager den designfeilen. Har dette kome fram på reviews av model 3?

Er for å få lav Cd verdi med den glatte coupe formede bakenden, og med en sånn sømløs bak får man utfordringer i form av vann/snø som vil gli ned. Man kan løse problemet til en viss grad med å ha en større gummipakning, men hvis det regner mye eller er mye snø på luka så vil dette gli rett inn.

De fleste biler som er coupe formet og ikke har 5 dører men vanlig bakluke har dette problemet, ser ut som Porsche Taycan prototypen og har dette problemet.

 

https://youtu.be/gGbo6o5auzc

post-275940-246530_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Henta model 3 den 5 juni. Ruta der kamera er på sida var oppskrapa, har forsatt ikkje fått skifta denne. Tragisk service uten like. Bilen var heller ikkje feilfri på andre områder desverre..

 

Hentet bilen 30 Mars, foreløpig ikke noe jeg kan se eller høre jeg burde klage på!

Bør strengt tatt ikke være NOE galt med en ny bil de 3-4 første årene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Har kjørt Tesla i fire år og har hatt noe smårusk med bilene, hvilket Service flott har ryddet opp i. Har alle gangene fått erstatningsbil og servicen for øvrig har vært upåklagelig.

 

6 mnd service tid, og du er godt fornøyd?

Hvem har hatt seks måneders servicetid? Ikke jeg. Det lengste er fjorten dager i påvente av deler.

Jeg har hatt Tesla siden mars 2015 og er en av mange som har slitt med kvalitet og venting på service siden jeg fikk bilen. Faktisk gikk jeg fra VAG til Tesla siden Tesla fikk masse skryt for service i 13/14. F.eks. lekk takluke har vært inne 4 ganger før den nå forhåpentligvis nå er tett fra 2018 og det har vært slitsomt og irriterende. Tror servicen er bedre nå, men bestilte time til service/div reklamasjoner januar -19 og fikk svar etter 3 uker pr mail om at første ledige time var i juli (Oslo). Da hadde jeg riktignok masse som var galt og det var en stor service/reklamasjon, men likefullt måtte jeg altså vente i 6 mnd. Tross lang venting var dette er den første servicen siden 2015 jeg var veldig fornøyd med (selve servicen ikke ventingen)

Selv om Tesla har svært forbedringpotensiale hva angår Service kan jeg aldri tenke meg å gå tilbake til VAG konsernet.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner godt at Tesla har fått mindre klager. Jeg sendte en melding via deres hjemmeside innlogget som meg. 1 mnd senere fikk jeg svar fra en amerikaner som ikke kunne svare fordi han ikke snakket norsk.

Jeg svarte ham i mailen på engelsk. Har ennå ikke fått svar. Sendte en ny mld via Tesla.no i juni og enda en i slutten av juli. Har ikke fått svar på noen av de.

Jeg får ikke engang automatisk svar med saksnummer så ingenting er sporbart. Har glemt hva jeg skrev?

Bilen er fantastisk, men ingen i Tesla service er på jobb tydeligvis.

Bestill servicetime via appen der du forklarer problemet så får du tildelt time umiddelbart. Riktignok litt ventetid avhengig av hvor i landet du er, men om du gidder å kjøre litt så kan du komme til raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...