masjoninfor Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Hypotetiske Patrik gjør ikke annet enn å gå eller sykle til butikken. Hvordan vil en reiseforsikring som gjelder fra han går ut døra kunne hjelpe han? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 De fleste gode reiseforsikringer gjelder så snart du går ut døra. Blir Patrik frastjålet mobil og lommebok på vei til butikken, kan han få dette på forsikringen. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Nå har ikke jeg mye greie på dette her, men tidlig i tjuåra så hadde jeg en kamerat som fikk slått ut noen tenner på en bytur. Dette tok reiseforsikringa hans. Så tydeligvis kan den dekke mer enn sydenturen uten at jeg noen gang har finlest en slik kontrakt. 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Hypotetiske Patrik gjør ikke annet enn å gå eller sykle til butikken. Hvordan vil en reiseforsikring som gjelder fra han går ut døra kunne hjelpe han?Hypotetiske Patrik er på reise hver gang han sykler til butikken. Blir sykkelen stjålet mens han handler, eller han tryner og slår ut tenner vil en reiseforsikring kunne hjelpe (litt avhengig av typen, reiseforsikring tilknyttet kredittkort dekker gjerne kun det som skjer på reiser betalt av kredittkortet). Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Siden Patrik sykler til butikken hver dag kan han (dersom han bor i Oslo) være uheldig og få sykkelhjulet ned i trikkeskinna. Han går på trynet, knekker armen og sykkel blir påkjørt av bil i andre kjørefelt. Han får dekt legeutgifter og egenandelskostnader på egne skader, reparert sykkel og slipper å betale for skadene på bilen i det andre kjørefeltet... Gitt at man har en reiseforsikring som gjelder uavhengig av reisens formål og avstand fra hjemmet. Jeg hadde et ublidt møte med asfalten engang, og fikk dekt alle kostnader som det medførte. Reparasjon av dekk, styre, bakre girveksler, bukse, jakke, all egenandel til sykehus og lege, månedskort på kollektiv (siden jeg ikke kunne sykle lenger) og taxi til legevakta. Siden man uansett må ha reiseforsikring når man er utenlands er det kjekt å ha en som passer på deg hjemme også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Noen reiseforsikringer dekker så snart man går ut døren hjemme, andre gjelder ikke med mindre man har en flyreise eller en overnatting utenfor hjemmet. Sjekk betingelsene nøye, så du får en forsikring som dekker ditt behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå