OleBull64 Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Jeg har et lånebehov på ca 2 mill. Jeg har bygget opp mitt selskap (20% eierandel ) i et selskap som har ca 1o mill i omsetneng og et resultat på gode 1,6 mill . ( svært store og solide kundemasse) ( eiendeler ca 12 mill) .Selskapet og resultat er revisor godjent . Jeg har svært god inntekt fra et av renomert selskap 1,8 mill. Jeg har et godt bank forhold men de kan gi meg lån igjenom mitt holding selkap ( Som eier mine aksjer 100% ) Da jeg skal refinasiere gjeld som jeg har brukt igjenom Mono/ Norwegian for og starte opp selskapet kan jeg ikke låne igjenom mitt holdingselskap. Dette vil gi meg 23% skatt på lånet når jeg betaler privat gjeld. Bankene låner ikke ut penger privat med pant i eierintresser ( De krysser ikke Privat/ Bedrift markedet ) Så mitt spørsmål er flg : Finnes de et marked for privat lån med pant i mine aksjer / ev kreditt foretak / Kredittmegler ? Finnes det et slikt marked med rente under 6-7 % Jeg er 54 år , har enebolig .( 1 barn , Aldri hatt betalings anmerkninger mao- Likviditets skvis Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Finnes folkefinansert lån til bedrifter på perx.no, men tror ikke de opererer med pant i aksjer. Kanskje verdt å undersøke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå