Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datageni? Prøv deg på denne!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk et problem for ca. 3 uker siden hvor tasten "ø" er svært treg. Denne må holdes inn i ca. 0.5 sek før jeg får respons. Knappen fungerer som normalt når jeg endrer tastaturspråk til engelsk. 

Dette er det jeg har forsøkt:

Forsikret at "trege taster" ikke er på.

Forsikret at "filtertaster" ikke er på.

Ser ikke ut som at den er keybindet til noen kommandoer til skjermoppleser (så dette kunne være et problem hos noen).

Jeg har forsøkt 2 ulike tastaturer fra ulike produsenter med ulike drivere. 

Jeg har også reininstallert Windows. 

Er det noen som har opplevd det samme, eller vet hvordan dette kan fikses? Burde jeg tilbakestille? Ønsker ikke i utgangspunktet dette pga. manglende sikkerhetskopiering siste måneder. Takker på forhånd for alle svar.

Edit:

Har nå forsøkt å lage en makro ved bruk av driveren til tastaturet. Knappen registreres med en gang under recording, men fungerer ikke når den skal brukes. Forsøkte med språkinnstillinger på dansk. Dette førte til at Ø fungerer men ikke Æ. Har i tillegg forsøkt tilbakestilling uten hell. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du kan prøve for å utelukke Windows er å kjøre en live distro av f.eks Ubuntu fra en minnepenn eller en DVD.

Har du prøvd å se om det finnes en oppdatering til BIOS/UEFI?

Ser at du har reinnstallert Windows,
men var det en ren nyinnstallering?

Viss ikke, prøv det etter å ha tatt backup av alle viktige filer,
kjøp f.eks en billig ekstern HDD på 1 - 2 TB eller mer,
en tilbakestilling vil ikke gjøre noe mer enn en nyinnstalering gjør.

Edit: Viss en ren nyinnstalering og ny BIOS/UEFI (Viss det finnes) ikke hjelper,
ville jeg sjekket om PCen er innenfor reklamasjonstiden (5 år).

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting du kan prøve for å utelukke Windows er å kjøre en live distro av f.eks Ubuntu fra en minnepenn eller en DVD.

Har du prøvd å se om det finnes en oppdatering til BIOS/UEFI?

Ser at du har reinnstallert Windows,

men var det en ren nyinnstallering?

Viss ikke, prøv det etter å ha tatt backup av alle viktige filer,

kjøp f.eks en billig ekstern HDD på 1 - 2 TB eller mer,

en tilbakestilling vil ikke gjøre noe mer enn en nyinnstalering gjør.

Edit: Viss en ren nyinnstalering og ny BIOS/UEFI (Viss det finnes) ikke hjelper,

ville jeg sjekket om PCen er innenfor reklamasjonstiden (5 år).

Takk for gode råd. Får ikke testet med live distro fr i morgen, men oppdaterte BIOS/UEFI. Dette har ikke fungert. Tok en nyinnstallering ja. Får se om jeg skal forsøke reklamasjon. Tok kontakt med kundesupport for Windows men de var usikre. Btw jeg la merke til at knappen fungerer som normalt når jeg skal skrive passord etter reboot. Styrker dette troen på at det er noe med Windows? At den er keybindet e.l.? Vet vel mer når jeg får prøvd Ubuntu. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...