Gå til innhold

Er dette døde piksler?


Cinemarxism

Anbefalte innlegg

.. og hvis ikke, hva har skjedd med skjermen på laptopen min?

 

Jeg har en Lenovo Thinkpad T470s (så strengt talt er kanksje laptop-underforumet et riktigere sted å poste, men siden det gjelder skjermen tenkte jeg det ga mer mening her..), den er ganske nøyaktig et år gammel.

 

For noen dager siden oppdaget jeg noe som ser mest ut som oljeflekker på skjermen. Det er tre slike flekker, to ganske store og en mindre. Og de har dukket opp helt plutselig. Har forsøkt å tørke forsiktig over med en mikrofiberklut, men det er definitivt ikke noe på overflaten av skjermen.

 

Er dette døde/låste piksler? Det ser ikke slik ut for meg - jeg har riktignok aldri sett døde piksler "irl", men skal de ikke ha en mer markant farge eller være svarte? Legger kun merke til disse flekkene når noe hvitt/lyst vises på skjermen.

 

Noen ide om hva det er? Håp om å få dekket dette på garantien?

 

Bilder her:

 

76ES5eQ.jpg

 

pvppE5G.jpg

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker. Maskinen har stått på skrivebordet mitt i over en uke før problemet inntraff, så snodig hvis det er snakk om de typen skade. Kjøpte den brukt for et halvt års tid siden (uten kvittering), men Lenovo-garantien følger serienummeret, og det gjenstår nesten to år av den. Får håpe dette er noe som kan dekkes av den.

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...