OPL Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Har ikke plass til de vanlige varmepumpene, de fleste er ca den samme størrelsen. Har et lite hus på 65kvm en etasje. Finnes noen mindre typer. Maks 20cm høy 50 bred? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Det finnes noen frittstående/gulvstående air condition-enheter som også kan brukes som varmepumpe. Men de er jo ikke så effektive som 2-delte varmepumper av naturlige årsaker. Endret 15. august 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 det finnes modeller som er på ca 1ooow helt ned til 5oow så litt på det tidligere , en må kjøpe sånt i england å sende til norge de blir brukt i spania og hellas men i norge selges bare 6kw .. en trenger ikke de størrste , å så trengerer en ikke å spørre om lov hvis en bor i hybel/rekkehus en sager bare ut det som må til å setter opp ting så kan en få beskjed når en flytter ut at det ikke er lov. men det er lette sette på plass 2 nye planker som dekker inverter rør. Så etter min erfaring stenger en alle ventiler å kjører tempratur opp til 28grader så ned til 20grader etter en time så starter du kompressoren igjen, Men somsakt så må du bestille fra england en mindre aircondition som ikke tas inn til norge. Gamle panelovner er lite effektive, en må sette på 2kw for å få ut 5oo w Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Gamle panelovner er lite effektive, en må sette på 2kw for å få ut 5oo w Jaha? Og hvor forsvinner de 1500 wattene liksom hen da? 2 Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 hadde 2 Jaha? Og hvor forsvinner de 1500 wattene liksom hen da? hadde 2 forskjelig typer frittstående panelovner når jeg bodde på hospits komunalbolig det var en ny og gammel ovn , den ene var faktisk bra den ga fra seg bra varme den andre hadde nermest ingen varme effekekt , så jeg tenker at 1ooow kan bli borte varmepumpe er motsatt når det er sakt så er det nermest som en hobby å leite etter varmepumpe med kompressor de leveres idag uten, kunn en liten elmotor til å sirkulere gass Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nei. En varmeovn er alltid 100% effektiv. Det eneste tapet er varme, men siden det er varme du skal ha så vil den alltid være 100% effektiv. Trekker den 2000 watt fra veggen så gir den 2000 watt med varme. Gir den ikke ut 2000 watt med varme så trekker den heller ikke 2000 watt fra veggen. 2 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Det finnes noen frittstående/gulvstående air condition-enheter som også kan brukes som varmepumpe. Men de er jo ikke så effektive som 2-delte varmepumper av naturlige årsaker. Fant denne som også har en utedel, kan jo være aktuelt litt dyr men https://www.miba.no/butikk/aircondition123/kirigamine-furo-3400/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) det finnes modeller som er på ca 1ooow helt ned til 5oow så litt på det tidligere , en må kjøpe sånt i england å sende til norge de blir brukt i spania og hellas men i norge selges bare 6kw .. Kan du linke noen sånne? Jeg har vært på leting etter noe sånt før, for enkeltrom-oppvarming. Gamle panelovner er lite effektive, en må sette på 2kw for å få ut 5oo wdet der er bare pølsevev og vranglære. Hvis du ikke aner hva du prater om så bør du ikke presentere det som fakta og råd til andre. Fant denne som også har en utedel, kan jo være aktuelt litt dyr men https://www.miba.no/butikk/aircondition123/kirigamine-furo-3400/ Den der er jo fysisk ganske stor (innedelen har et volum på 97 liter), og tar i tillegg opp verdifull gulvplass. Kan man stue innedelen bort øverst på veggen kan man bruke plassen under til noe konstruktivt. Den minste innedelen jeg vet om måler 285x770x225 mm (HxBxD) = ca 49 liter. Den kan for eksempel monteres over en dør om det er minst 325 mm fra dørlista til taket. Endret 15. august 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nye panelovner blir ikke varme på samme måte som gamle ovner Fronten på mine panelovner kan berøres uten at en brenner av seg fingrene Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 I motsetning til det fleksnes sa, er det helt riktig. Vil du vite årsakene til at nye ovner ikke har glodhet overflate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå