oLLa Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg bare fyrer ut hele historien: 1. Jeg har bygd ferdig min nye maskin. 2. Jeg finner den beste skjermen, og kobler den til. (Har 3 stk.) 3. Maskinen går på, mens skjermen står død. (Står heller ikke "No Signal", etc.) 4. Finner en eldgammel skjerm, som da også virker når jeg skrur på maskinen. 5. Jeg installerer XP, drivere, osv. 6. Midt i Windows Update popper skjermkortet ut av agp-slot'en og maskinen skrur seg av. (Ikke gidd å spør hvordan/hvorfor.) 7. Jeg starter maskinen igjen, men da kommer heller ingenting på den gamle skjermen. (Selv om skjermkortet sviver og går.) 8. Jeg har en gammel LCD liggende som jeg skal prøve nå. Skjermkort: Hercules Radeon 3D Prophet 9800XT 256 MB Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Skjer altid ulogiske ting med en pc. Før du begynnr med noen store opperasjoner foreslår jeg at du: 1. Flasher BIOSen hvis det ikke funker: 2: Ta fra hverandre hele greia, HK og alt, bygg det sammen igjen. Pleier faktisk å funke Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 og skru fast skjermkortet neste gang Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Mira: Hvordan skal jeg flashe biosen dersom jeg ikke får noe opp på skjermen? Henrik2k: Er det som er problemet. PCI-hullet bak på kabinettet var for stort/høyt for skjermkortet. Var litt irriterende, så jeg lagde min lille midlertidige løsning, som da ikke holdt så veldig lenge. EDIT: Samme problemet med LCD'en. Det som er så rart er at skjermen vet at den er koplet til en maskin, men det kommer inget bilde. Det står ikke "No Signal", slik som det egentlig skal stå. Endret 24. desember 2003 av oLLa Lenke til kommentar
Mira Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Mira: Hvordan skal jeg flashe biosen dersom jeg ikke får noe opp på skjermen? Altså, man flasher BIOSen på hovedkortet med en jumper Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Mira: Hvordan skal jeg flashe biosen dersom jeg ikke får noe opp på skjermen? Altså, man flasher BIOSen på hovedkortet med en jumper nei det gjør man ikke, man resetter cmos(bios) med en jumper på hovedkortet. man flasher vet å installere en ny bios. dette skal ikke være nødvendig Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Trenger seriøst hjelp! Desperat!! Hehe! *Sender mail til skjermkort-produsenter...* Lenke til kommentar
JuB Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 QUOTE (Mira @ 25/12/2003 : 01:14) QUOTE (oLLa @ 25/12/2003 : 00:42) Mira: Hvordan skal jeg flashe biosen dersom jeg ikke får noe opp på skjermen? Altså, man flasher BIOSen på hovedkortet med en jumper HAHAHA, denna var god! Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Har funnet ut at det er null feil med skjermkortet. Prøvde det hos kompis. Har på følelsen av at jeg har for gamle skjermer. Er det mulig? Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Da tar vi en oppsummering. Skjermene virker, skjermkortet virker.. Da må det vel være hovedkortet/agp-sloten da? Systemet i seg selv virker... Anyone? BTW. Er det krav om 15 pins i skjermkabelen i noen kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå