Redaksjonen. Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Elflyprodusent: – Ingen likhetstrekk med dødsulykken i Nederland Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Landet flyet på vann og tippet rundt, eller landet det på land og vippet ut i vannet? Fortsatt er dette tvetydig i reportasjer. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Landet flyet på vann og tippet rundt, eller landet det på land og vippet ut i vannet? Fortsatt er dette tvetydig i reportasjer. Det naudlanda på vatnet og tippa rundt, som er naturleg når hjula treff vatnet i høg fart. 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Det naudlanda på vatnet og tippa rundt, som er naturleg når hjula treff vatnet i høg fart. Nja, gjelder vel bare fly som ikke kan felle inn hjulene. Nødlandingen på Hudson-elva gikk jo ganske smertefritt. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Det naudlanda på vatnet og tippa rundt, som er naturleg når hjula treff vatnet i høg fart.Nja, gjelder vel bare fly som ikke kan felle inn hjulene.Dersom flyet kan felle inn hjula, treff ikkje hjula vatnet i høg fart. Tenkte det var opplagt, men her må ein visst forklare det meste. 4 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 batteridrift av fly , kjøretøy , båter ol er lite miljøvennlig og lite funksjonelt i forhold til biogassdrift og derfor burde det heller forskes på gassdrift av mest mulig bla for å spare de svært begrensa ressursene av sjeldene jordarter , mineraler m metall osv som trengs til eldrift . elflyet er et mikrofly med svært begrensa rekkevidde og er lite funksjonelt . et gassdrevet fly kan ha svært god rekkevidde . et batterifly burde vært bygd som amfibiefly for å bedre sikkerheten og alle småfly burde hatt påbud om redningsfallskjerm og airbager som i biler . amfibiemikrofly burde ha stort markedspotensiale i norge og bør kunne erstatte mye bilkjøring ... 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Pipestrilen minna meg om ein mafia-posør fra ei glemt tid. Kanskje vente til det dukker opp ein kakse som snorter kviten uta snøen og har større visjoner enn eit to-seter EL-fly... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvordan er disse el-flyene med hensyn til evt. bli truffet av lyn? Er de mer sårbare enn vanlige fly? Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Evolusjonen til elektriske fly har nettopp startet. Akkurat som med flyet til Wright brødrene i 1903..prøve feile,prøve feile,prøve feile helt til også elektriske fly er like bra og sikre som vanlige fly i dag. Slik har alltid evolusjonen og utviklingen av absolutt alle flytyper vært. Noen fly har fått konstruksjonsforandringer i uttesting uten tap av menneskeli og noen desverre med tap av alt fra noen mennesker til tap av svært mange menneskeliv. Elektriske fly er nå helt i startgropa i sin evolusjon til store elektriske fly med lang rekkevidde,noen som hybrid og de litt mindre regionale som rein elektrisk. Når nye batteri av typen faststoff kommer om 1-2 år,vil det revolusjonere hvor mye energi som kan lagres med kompakt og lav vekt i fly og de første regionale fly kan drives elektrisk antakelig allerede om 10 år. Når bare nødlandingen endte bra,så vil erfaringen og funnene av årsaken til at motoren stoppet være ett svært viktig bidrag til den videre evolusjonen av elektriske fly. 2 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Det naudlanda på vatnet og tippa rundt, som er naturleg når hjula treff vatnet i høg fart.Nja, gjelder vel bare fly som ikke kan felle inn hjulene. Nødlandingen på Hudson-elva gikk jo ganske smertefritt. Småfly er nå også fremtunge på grunn av instrumentering, plassering av motor og propell. Selv om det ikke har fastmonterte hjul vil det nok bikke over med nesen først når det ligger på vannet. Spesielt dersom det heller ikke er bagasje som gir motvekt i akterenden på flyskroget. 4 Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Displayet hans kan ha sagt 80% uten at det var 80% igjen. 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 (endret) Det jeg synes er rart, er at de ikke monterer såkalte "airframe parachutes" på slike alpha-modeller av eksperimentelle fly. Om noe går galt kan du bare løse ut skjermen og dale trygt ned. Det virker helt galematias å ta passasjerer uten. Endret 17. august 2019 av likferd 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå