Gå til innhold

Huawei Mate X er utsatt igjen

Anbefalte innlegg

Huaweis 10,1" nettbrett er 243 x 164 mm stort mens Huawei mate x er 78 x 161 mm.

Jepp, og ingen av de er spesielt godt egnet til å ha i bukselomma, men det var ikke det som var poenget mitt med å påpeke at Mariusj5 hadde urealistiske forventninger og tok feil angående skjermstørrelsen til Mate X.

Den gjennomsnittlige bukselommen er 23 x 16 cm.

Så mate x passer fint inn i denne.

Han har ikke hatt urealistiske forventninger.

Skjermen på mate x vil gi et større 16:9 bilde enn en 6" mobiltelefon for tiden.

Mate x = 15,2 x 8,5 cm = 129,2 cm2.

Samsung S10 6,1" = 11.7 x 6,6 cm = 77.2 cm2.

Men så nevnte han heller ikke mate x, men bare en 10" telefon man kunne brette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gjennomsnittlige bukselommen er 23 x 16 cm.

Så mate x passer fint inn i denne.

Han har ikke hatt urealistiske forventninger.

Skjermen på mate x vil gi et større 16:9 bilde enn en 6" mobiltelefon for tiden.

Mate x = 15,2 x 8,5 cm = 129,2 cm2.

Samsung S10 6,1" = 11.7 x 6,6 cm = 77.2 cm2.

Men så nevnte han heller ikke mate x, men bare en 10" telefon man kunne brette.

Nå vet jeg ikke hvilke bukselommer du har, man mine gjennomsnittlige bukselommer er ikke rektangulære, og er skråskåret i den øverste halvdelen, slit at selv om jeg skulle klare å presse en flat gjenstand på 15x20 cm ned i lommen så vil en stor del av den stikke ut, for ikke å snakke om kreftene den blir utsatt for og hvor mye den ville være i veien når jeg beveger meg, sitte, bøyer meg, osv.

At jeg synes at en telefon som Mate X i utgangspunktet er for stor til å ha i bukselommen er selvsagt subjektivt, men et jeg anser den som mindre egnet til å ha i bukselomma går nok mer på at den har en myk, bøyelig og ripeutsatt skjerm på utsiden, og en del finmekanikk og en potensielt sårbar hengselmekanisme, slik at det er grunn til å være skeptisk til hvordan den tåler mekaniske påkjenninger, støv, lommerusk, andre gjenstander i lommen, osv.

Konteksten her er Mate X, og når han sier at "Min plan er å selge tableten min og skaffe en slik telefon", så er det langt fra usannsynlig at han hadde Mate X i tankene, og rimelig god grunn til å anta det. Han kan selvsagt ha tenkt på en imaginær telefon som ingen har sett enda, men da er det kanskje litt tidlig å legge en plan om å selge tableten sin... ;)

Uansett så må folk for all del velge de produktene de føler for, og basere valgene på hvilke subjektive, objektive, feilaktige, faktabaserte, logiske eller ulogiske premisser og forventninger de måtte ønske å legge til grunn.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...