Xsipioz Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Jeg har fått meg ny jobb og må finne beste måte å komme meg fra A til B. Jeg bor ca 10km fra kollektivknutepunkt og må komme meg dit ved hjelp av bil, moped eller sykkel. Jeg ønsker å slippe bom-utgiftene og tenker derfor at bil er uaktuelt. Jeg er fristet til å gå for en moped som tross alt kan kjøre i 45 km/t og parkere gratis på pendlerparkering i sentrum av nærmeste by. Jeg skulle derfor gjerne fått tips til mopeder (eller liknende fremkomstmiddel) som gjerne har litt god plass til 2-3 handleposer i tillegg til hjelm og pc-sekk. Ønsker selvfølgelig lavest mulig pris, men kan vel strekke meg til ca 30K. Setter stor pris på tips og erfaringer. Endret 15. august 2019 av Xsipioz Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 det er mye tyveri så å kjøpe en ny peugeot speedfight 4takter er med litt sukk litt optemistisk, jeg kjøpte en hengelås fra jula til 1000,- som veier 10kg + gul hengelås fra biltema det er mest øst europere med vw caravelle som kjører rundt å stjeler men er ting LÅST så kan ,forsåvitt ikke flyttes , sykkler går ikke an å ha med seg det blir stjelt med engang. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) ser peageot har kommet med skive brems foran og bak men jeg ville kjøpt meg en brukt honda 50 scoopy retro finn.no Zoomer til 5000 kr å tenkt på nyt kjøp er en voksen å får ett moped lån med 1% rente å nedbetaling på 1000kr i månen så er det greit. https://www.erling-sande.no/api/sitecore/Product/PrintPdf?id=%7BC7B4D1E6-E7D2-41C4-B54B-652772332B71%7D Endret 15. august 2019 av fleksnes radio amatør Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Skal du ha med deg så mye må du nesten opp på en 4-hjulsmoped. Da kan du montere en skikkelig bagasjeboks og få med deg mye. Bagasjeboksene til mopeder har knapt plass til en hjelm. Med sidevesker kan du få med deg mer men vet ikke om det går an å montere på nye mopeder og scootere. Lenke til kommentar
Xsipioz Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Jeg hadde håpet det var mulig å få sidevesker på en scooter, men dette er kanskje ikke mulig nei? Blir ikke 4-hjulsmoped et godt steg opp prismessig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Du burde finne noe brukelig på Finn til ikke så alt for gal pris. Har sett flere nye også til under 30k. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Pent brukt Peugeot Elystar/Elyseo. Stor scooter med 50cc motor (samme ramme/chassis brukes også til større scootere). Ikke av de nyeste, men jeg tror de er realtivt holdbare. Kvittet meg nettopp med min til fordel for en NIU N1S, men det er ingen handlescooter Lenke til kommentar
Anonymous821 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Hva med mopedbil? Hører det er det nye nå. Det er basically en veldig liten bil som kjører maks 45 km/t, med to seter, varme og bagasjerom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå