Cthulhu Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Blir den første elbilen med full pott.Audi e-tron får toppscore i amerikansk krasjtest Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Nice. Gratulerer Audi. IIHS er jo de strengeste også, NCAP og spesielt NHTSA e jo bare svada tester i forhold. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Ser ikke ut til at modell 3 er testet? https://www.iihs.org/ratings/vehicle/tesla/model-3-4-door-sedan/2018 Lenke til kommentar
FisseSweet Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Bare meg som reagerte på at det var kun sjåførsiden sin airbag som utløste? ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Det sitter ingen i passasjersetet , så hvorfor mener du airbagen der skal utløses ? For show ? 4 Lenke til kommentar
Jaitheibe-a Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Ser ikke ut til at modell 3 er testet? https://www.iihs.org/ratings/vehicle/tesla/model-3-4-door-sedan/2018 Di tester den nå vistnok... får vel resultatet om noen uker.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Nice. Gratulerer Audi. IIHS er jo de strengeste også, NCAP og spesielt NHTSA e jo bare svada tester i forhold. Kjenner ikke til forskjellene, men hva gjør de til svada i forhold? Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 IIHS fremstår mer omfattende. De leter og avslører nye svakheter, som for eksempel hvordan de tester front kollisjon. (Krav om at bilen må takle både 100% front kollisjon, 50% og til og med 25%) Det er også vanskeligere å få topp score, hvor de andre gir topp score alt for ofte/vanlig. Det er bra at det eksisterer flere forskjellige test institusjoner, men oppfatter topp score av IIHS å være mer "seriøst" enn topp score av feks NCAP og spesielt NHTSA. For eksempel Tesla Model S, som fikk topp score av både NCAP og NHTSA, mens IIHS ikke kunne gi det pga 25% front kollisjon førte til at fører bommer på airbaggen og treffer A-bjelken med hodet. Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 IIHS er ikke like seriøst som NHTSA. IIHS er en "amerikansk ideell organisasjon som er finansiert av bilforsikringsselskaper." Det er med andre ord "big auto". I motsetning er "National Highway Traffic Safety Administration" (NHTSA) en organisasjon underlagt amerikanske myndigheter, en del av Department of Transportation." Jeg vil heller stole på hva den føderale regjeringen tester fremfor forsikringsselskaper. IIHS, som i mine øyne er forbrukerrapporten om krasjtestin Tesla X fikk både 2017 og 2019 som eneste SUV topscore 5 stjerner av NHTSA. Kanskje derfor noen ønsker å spre "fake news" om krasjtester i US. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Jeg vil heller stole på hva den føderale regjeringen tester fremfor forsikringsselskaper. IIHS, som i mine øyne er forbrukerrapporten om krasjtestin IIHS jobber på oppdrag fra forsikringsselskapene slik at de får vurdert risiko og satt riktig premie. Når ting dreier seg om kroner og øre så kan man være rimelig trygg på at de gjør sitt beste for å vurdere korrekt. NTHSA er statlige byråkrater som har alle mulige slags motivasjoner og politiske føringer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå