lars1 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hva gjør jeg vis jeg vil plusse på tid?? Altså, si klokken er 15.00 og jeg skriver inn 5 i et tekstfelt (5 timer) Hvordan kan jeg få fram hvor mye klokken er om 5 timer? Lenke til kommentar
novcius Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 'Her er et eksempel som i alle fall virker Sub test() Dim strTid As String Dim byteTime As Byte Dim byteMinute As Byte Dim byteSecond As Byte byteTime = Hour(Time) byteMinute = Minute(Time) byteSecond = Second(Time) byteTime = byteTime + txtTime.Text strTid = Str(byteTime) & ":" & Str(byteMinute) & ":" & Str(byteSecond) MsgBox FormatDateTime(strTid, vbLongTime) End Sub Bruker litt uvanlige funksjoner her. Forklarer gjerne hvis det trengs! Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 takker=) Vis du kunne forklart litt hadde det vært topp!! Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 testet ut dette og funkerte egentlig veldig bra som jeg forklarte.. men kan prøve å forklare dette på en annen måte: 1. Man har en form som man skriver inn et navn på en jobb man har gjort, eks. Overhalt en brennstoffventil. 2. Neste felt man fyller ut er antall timer evt. mnd til neste gang man skal overhale denne brennstoffventilen. Da må det komme opp et felt med dato og tid som har "plusset" på tiden man skreiv inn. Skal prøve å forklare bedre vis det trengs... Lenke til kommentar
novcius Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Så det som egentlig er viktig her er dato, ikke klokkeslett? I så fall kan du glemme min tidligere post. Endret 25. desember 2003 av novcius Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 egentlig ja, datoen er den viktigste! Har du noen forslag??? Lenke til kommentar
novcius Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Ja faktisk Har lastet opp en form, tror kanskje du tenkte noe slikt. Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Kunne det blitt bedre??? =))) Takker og bukker !!! Er ganske sikker på at det er sånn jeg vil ha det! Mail du kan kontaktes på om det skulle være no mer? [email protected] vis du kunne send meg din adresse!=) Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 en liten feil:P Når man skriver inn på år så plusser den på timer ikke år:( Lenke til kommentar
novcius Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 wooops! =) adda deg på MSN jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå